Μαρτυρία π. Ἐφραίμ Κατουνακιώτη στόν καθηγητή κ. Δημ. Τσελεγγίδη

 

 

Στή συνέχεια, θά π κάτι, τό ποο χει νά κάνει μέ προσωπική κατάθεση. Συνδεόμουνα πί δεκαετίες μέ τόν π. φραίμ τόν Κατουνακιώτη, το ποίου τό θος καί τό φρόνημα εναι γνωσμένα. Εναι γνωσμένο, πίσης, τι εχε κι ατός «πνευματική τηλεόραση». σον φορ μένα, πολλές φορές πήγαινα μέ τήν πρόθεση, νά θέσω κάποια ρωτήματα πολύ συγκεκριμένα, μέ μία ξιολογική σειρά, καί χρησιμοποιώντας τό δικό μου λεξιλόγιο. Καί ταν πήγαινα κοντά του, χωρίς νά το θέσω κν τήν ρώτηση, μο παντοσε μέ ατήν τή διαδοχή τν ρωτημάτων πού εχα καί μέ τό λεξιλόγιό μου. Τό λέω, ς προσωπική πείρα. Δέν ποτελε κάτι καινοφανές. Ατό συνέβαινε καί μέ πολλούς λλους.

 

Κάποτε, λοιπόν, νεαρός τότε καθηγητής στή Θεολογική, μιλμε τώρα πρίν πό τριάντα χρόνια, το επα τό ξς. πειδή καί στή Θεολογική Σχολή, διαίτερα τς Θεσσαλονίκης, τό κλμα το Οκουμενισμο νθε, εχα κάποια ντονα προβλήματα καί ρωτήματα, πειδή βλεπα νά κπροσωπεται πό σεβαστούς, κατά τά λλα, καθηγητές. Φυσικά, τόσο συνείδησή μου σο καί ο γνώσεις μου ντιδροσαν μέν, θελα μως, πέρα πό τήν πιστημονική μου θέση, νά χω καί τήν χαρισματική πάντηση, πργμα τό ποο κανα καί σέ πάρα πολλά λλα θέματα.

 

Τόν ρώτησα, λοιπόν, πί το συγκεκριμένου, μήπως μπορε νά μο πε τί πργμα εναι Οκουμενισμός. Μο πήντησε περίφραστα καί χωρίς καμμία δυσκολία: «Ατήν τήν ρώτηση, παιδί μου, μο τήν χει κάνει κι νας κόμη νωρίτερα πό σένα. γώ, δ πέρα πάνω, βρίσκομαι σαράντα χρόνια στά βράχια. χω ξεχάσει καί τά λληνικά μου»- σημειωτέον τελείωσε σχολαρχεο – «λλά μέ ατό τό θέμα δέν χω σχοληθε. Γι’ ατό, πειδή πρεπε νά τό παντήσω, φο δέχτηκα ρώτημα καί δέν εχα καμμία γνώμη πάνω στό θέμα, πγα στό κελλί μου καί προσευχήθηκα καί ρώτησα τόν Χριστό νά μέ πληροφορήσει τί εναι Οκουμενισμός. Πρα τήν πάντησή του, ποία εναι, τι Οκουμενισμός χει πνεμα πονηρίας καί κυριαρχεται πό κάθαρτα πνεύματα».

 

Καί τόν ρώτησα, πς κριβς πιστοποιήθηκε ατό. Μο πάντησε, πώς «μετά τήν προσευχή γέμισε τό κελλί μου πό φόρητη δυσωδία, ποία μο φερνε σφυξία στήν ψυχή, δέν μποροσα νά ναπνεύσω πνευματικά». Τόν ρώτησα, ν ατό ταν να κτακτο γεγονός γι’ ατόν ν τσι το παντ Χριστός σέ νάλογες περιπτώσεις, καί μέ βεβαίωσε, τι «σέ λες τίς περιπτώσεις, πού εναι μπλεγμένες μέ μάγια, μέ κάθαρτα πνεύματα, ατή εναι κατάσταση, στήν ποία μέ εσάγει. Μερικές φορές πάρχει καί λεκτική πάντηση, λλά στήν προκειμένη περίπτωση, ατή ταν πάντηση καί χω πόλυτη τή βε¬βαιότητα, τι Οκουμενισμός δέν χει τό Πνεμα τό γιο, λλά τό πνεμα τό κάθαρτο».

 

Ατό πού λέγω ατή τή στιγμή, θά μποροσε νά πε κανείς, νδεχομένως, τι χει χαρακτρα ντυπώσεων. Σς πληροφορ, τι χάρηκα πάρα πολύ, πειδή ατό, πού επε σέ μένα προσωπικά, τό εδα καταγραμμένο καί πό τήν ελαβ συνοδεία του, πού δημοσίευσε ναν τιμητικό Τόμο γύρω πό τό πρόσωπό του, τήν πνευματικότητά του καί τά λόγια του. Πιστοποιεται λοιπόν καί πό κε, λλά γώ τό διεσταύρωσα καί μέ λλους ξιόπιστους θεολόγους, ο ποοι συνέβη νά τό κούσουν προσωπικά. γώ, βεβαίως, ς καθηγητής, ς πιστήμων, φείλω σέ κάθε περίπτωση νά τό νακρίνω τό θέμα μέ πιστημονικά κριτήρια καί νά τεκμηριώνω τήν ποψή μου πιστημονικά. μως θεωρ πώς κατάθεση ατή εναι σημαντική, γιατί γίνεται μέ τρόπο χαρισματικό πό ναν νθρωπο, ποος δέν γνωρίζει κάτι γύρω πό ατό τό πρόβλημα, δέν χει διαβάσει, δέν χει κούσει, λλά καταθέτει τήν μεση πνευματική μπειρία του.

 

ΠΗΓΗ: πό τό βιβλίο «“γία καί Μεγάλη Σύνοδος τς ρθοδόξου κκλησίας”. Μία Σύνοδος μέ λλειμμα συνοδικότητας καί ρθόδοξης ατοσυνειδησίας», σελίδες 80, διαστ. 17×24 κ., κδοση «Συνάξεως ρθοδόξων Ρωμην “Φώτης Κόντογλου”», Τρίκαλα, Μάρτιος 2016. Τό βιβλίο ατό ποτελε τήν πομαγνητοφωνημένη μορφή τς τρίωρης κπομπς – συνομιλίας το διευθυντο το ραδιοφωνικο σταθμο τς Πειραϊκς κκλησίας κ. Λυκούργου Μαρκούδη μέ τόν καθηγητή κ. Δημήτριο Τσελεγγίδη. Περιοδικό Παρακαταθήκη, Μάρτιος – Απρίλιος 2016.

 


 

 

κ τς ερς Μονς