Ἡ νοερά προσευχή τοῦ Ἁγίου Ὄρους - Γέροντας Αἰμιλιανὸς ὁ Σιμωνοπετρίτης

 

 

Τήν προσευχήν το γίου ρους ποιός δέν τήν γνωρίζει; ποτελεται πό μίαν φράσιν μικράν, πό μετρημένας τάς λέξεις.

 

«Κύριε, ησο Χριστέ, λέησόν με, τόν μαρτωλόν».

 


 

 

Μέ τήν βοεράν κραυγήν «Κύριε», δοξολογομεν τόν Θεόν, τήν νδοξον μεγαλειότητά Του, τόν βασιλέα το σραήλ, τόν δημιουργόν τς ρατς καί οράτου κτίσεως, ν φρίττουσι τά Σεραφίμ καί τά Χερουβίμ.

 

Μέ τήν γλυκυτάτην πίκλησιν καί πρόσκλησιν «ησο», μαρτυρομεν τι εναι παρών Χριστός, Σωτήρ μν, καί εγνωμόνως Τόν εχαριστομεν, διότι μς τοίμασε ζωήν αώνιον.

 

Μέ τήν τρίτην λέξιν «Χριστέ», θεολογομεν, μολογοντες τι Χριστός εναι ατός Υός το Θεο καί Θεός. Δέν μς σωσε κάποιος νθρωπος οτε νας γγελος λλά ησος Χριστός, ληθινός Θεός.

 

ν συνεχεί, διά τς νδομύχου ατήσεως «λέησόν με», προσκυνομεν καί παρακαλομεν νά γίνη λεως Θεός, κπληρν τά σωτήρια ατήματά μας, τούς πόθους καί τάς νάγκας τν καρδιν μας.

 

Καί κενο τό «μέ», τί ερος χει! Δέν εναι μόνον αυτός μου· εναι παντες ο πολιτογραφηθέντες ες τό κράτος το Χριστο, ες τήν γίαν κκλησίαν, εναι λοι ατοί πού ποτελον μέλος το δικο μου σώματος.

 

Καί τέλος, διά νά εναι πληρεστάτη προσευχή μας, κατακλείομεν μέ τήν λέξιν «τόν μαρτωλόν», ξομολογούμενοι – πάντες γάρ μαρτωλοί σμεν – καθώς ξωμολογοντο καί λοι ο γιοι καί γίνοντο διά ταύτηςτς φωνς υοί φωτός καί μέρας.

 

ξ ατν ντιλαμβανόμεθα τι εχή μπεριέχει δοξολογίαν, εχαριστίαν, θεολογίαν, παράκλησιν καί ξομολόγησιν.

 

Μέσα ες τούς αώνας, κκλησία διά τς εχς φ’ νός μέν μιλε ες τόν Θεόν, φ’ τέρου δέ μέ ατήν νθουσιάζει τά τέκνα της καί τά θεοποιε.

 

νοερά προσευχή εναι κάτι πού γεμίζει λόκληρη τήν κτίσιν καί φθάνει καί μέχρις μν τν νθρώπων.

 

ΠΗΓΗ: ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, Μηνιαία κδοση το ερο νοριακο Ναο γίου Νικολάου το Νέου Θηβν, τος 5ο – τεχος 48 – Φεβρουάριος 2006.

 


 

κ τς ερς Μονς