Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου Λόγοι – Β. Πίστη καὶ ἀγάπη

 

  – Γροντα, τ σχση πρχει νμεσα στν πστη κα τν γπη;

 – Πρτα εναι πστη κα μετ ρχεται γπη. Πρπει ν πιστεη κανες, γι ν γαπη. Δν μπορε ν γαπση κτι πο δν τ πιστεει. Γι' ατ, γι ν γαπσουμε τν Θε, πρπει ν πιστψουμε στν Θε. νλογη μ τν πστη πο χει κανες εναι κα λπδα κα γπη κα θυσα γι τν Θε κα τν πλησον. θερμ πστη στν Θε γεννει τν θερμ γπη πρς τν Θε κα πρς τν εκνα το Θεο, τν συννθρωπ μας. Κα π τν περχελιση τς γπης μας – πο δν χωρει στν καρδι κα χνεται ξω – ποτζονται κα τ καημνα τ ζα. Πιστεουμε πολ, γαπμε πολ. ν πστη μας εναι χλιαρ, κα γπη μας θ εναι χλιαρ. ν πστη μας εναι θερμ, κα γπη μας θ εναι θερμ.

 

πστη μας πρπει ν χη φιλτιμο κα π ᾿κε ξεκινει φιλτιμος γνας. Κα σο γωνζεται κανες φιλτιμα, τσο αξνει κα πστη, αξνει κα γπη. Πολ βοηθει στν φιλτιμο ατν γνα ν σκφτεται νθρωπος τς εεργεσες το Θεο. νας πο χει φιλτιμο δν σκφτεται ν πρχη δν πρχη Παρδεισος, λλ γωνζεται, γιατ πιστεει στν Θε κα Τν γαπει. ν νας πο δν χει φιλτιμο, θ ρχση ν σκφτεται: «Κα γιατ ν γωνισθ; ραγε πρχει Παρδεισος; πρχει Κρση;». Κα ταν κανες εναι χριστος, ,τι κα ν τν κνης, χριστος θ εναι. φιλτιμος κα στος πειρασμος δοξολογε τν Θε, κα σιγ-σιγ φθνει ν εγνωμον συνχεια τν Θε, πτε ρχεται θεα λλοωση στν ψυχ του κα χαρεται συνχεια κα γλλεται. λλος κα πειρασμος μπορε ν μν χη, λλ μνον ελογες, κα ποτ ν μν εναι εχαριστημνος.

 

Μετ τν γπη πρς τν Θε ρχεται θυσα. Κα ταν πρχη θυσα χωρς διοτλεια, ττε ρχζει κανες ν χη κα θεα γεγοντα. Ν κνω μι θυσα χι γι τποτε λλο, λλ γι τν Θε πο φτιαξε ατ τ σμπαν κα μς δνει τσες ελογες. Βλπεις, ο εδωλολτρες πο θεοποιοσαν τν φση, λτρευαν τν λιο, τ ποτμια κα φθαναν ν θυσιασθον γι᾿ ατ τους τν πστη. ν λοιπν κενοι θυσιζονταν γι τν δημιουργα, πσο μλλον μες πρπει ν θυσιασθομε γι τν Δημιουργ!

 

Ο νθρωποι δν πιστεουν κα γι᾿ ατ δν θυσιζονται. λη διαφορα π ᾿κε ξεκινει. λλος βρζει τ θεα, λλος μισοπιστεει κα ταλαιπωρεται. Γι ν χαρεται πραγματικ κανες, πνευματικ, πρπει ν πιστεη κα ν γαπη.

 

ΠΗΓΗ: ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ, ΛΟΓΟΙ Β’, ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΑΦΥΠΝΙΣΗ, ΙΕΡΟΝ ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ  Ο  ΘΕΟΛΟΓΟΣ»,    ΣΟΥΡΩΤΗ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1999, σ. 152-153.

 


  

κ τς ερς Μονς