Ὁ ἀληθινός προορισμός τοῦ χριστιανοῦ εἶναι νά ἀποκτήσουμε τό Ἅγιον Πνεῦμα - Αγίου Σεραφείμ Σάρωφ

  πόκτηση το γίου Πνεύματος

εναι σκοπς τς ζως μας

 


 

πάτερ Σεραφεμ μ᾿ βαλε ν καθίσω δίπλα του, πάνω σ᾿ να κομμένο δέντρο, σ᾿ να ξέφωτο μέσα στ δάσος. στερα μου επε: Θεός μου φανέρωσε πς στ παιδικ χρόνια σου θελες ν μάθης ποις εναι σκοπς τς χριστιανικς ζως.

 

Σ συμβουλεύανε ν πηγαίνης στν κκλησία, ν κάνης τν προσευχή σου στ σπίτι, ν δίνης λεημοσύνη κα ν κάνης λα τ καλ τ ργα, γιατ σ᾿ ατ βρίσκεται σκοπς τς χριστιανικς ζως. Μ δν σ κανοποιούσανε ατ μονάχα. Λοιπόν σου λέγω πς προσευχή, νηστεία, ο γρυπνίες κα κάθε λλο χριστιανικ ργο εναι πολ καλά. λλ σκοπς τς ζως μας δν εναι ν κάνουμε μονάχα ατ τ ργα, πειδ ατ εναι τ μέσα πο χρειάζονται γι ν φθάσουμε στ σκοπ τς χριστιανικς ζως.

 

ληθινός προορισμός το χριστιανο εναι νά ποκτήσουμε τό γιον Πνεμα. Γνώριζε πώς κανένα καλό ργο δέν φέρνει τούς καρπούς το γίου Πνεύματος, ν δέν γίνεται γιά τήν γάπη το Χριστο. Σκοπός τς ζως μας εναι μονάχα πόκτηση τς χάριτος το γίου Πνεύματος.

 

- γ τότε τν ρώτησα: «Τί ννοες, πάτερ, λέγοντας πόκτηση; Δν καταλαβαίνω καθαρά». γιος μου επε: «ποκτ εναι τ διο μ τ κερδίζω. Ξέρεις τί θ π κερδίζω χρήματα. ποκτ τ γιον Πνεμα εναι τ διο πράγμα. Στ ζωή, ο συνηθισμένοι νθρωποι χουνε γι σκοπ ν κερδίσουνε χρήματα, κα κενοι πο στέκονται πι ψηλ στν κοινωνία, θέλουν ν κερδίσουν τιμς κα δόξα.

 

Τό νά ποκτήση κανένας τή χάρη το γίου Πνεύματος εναι σάν νά κερδίζη να αώνιο πόκτημα, τήν αώνια ζωή, να θησαυρό πού δέν καταστρέφεται κι᾿ οτε χάνεται ποτέ. Κάθε καλ ργο, πο κάνουμε γι τν γάπη το Χριστο, μς δίνει τ χάρη το γίου Πνεύματος. λλ περισσότερο π᾿ λα μας δίνει ατ τ χάρη προσευχή, γιατ καθένας μπορε ν προσευχηθ, πλούσιος φτωχός, ρχοντας χωριάτης, δυνατς δύνατος, γερς ρρωστος, νάρετος μαρτωλός.

 

Λοιπν ς συνάξουμε τ θησαυρ τς θεϊκς εσπλαχνίας. νας νθρωπος πο ζητ νάβρη τ σωτηρία του κα πο μετανοε γι τς μαρτίες του, μπορε μ τς καλς πράξεις ν ποκτήση τ γιον Πνεμα, πο ργάζεται μέσα μας κα μς εσάγει στ βασιλεία το Θεο. Μ᾿ λα τ πεσίματά μας, μ᾿ λο τ σκοτάδι πο περιζώνει τν ψυχή μας, χάρη το γίου Πνεύματος, πο μς δόθηκε μ τ βάπτισμα, δν παύει ν λάμπη μέσα στν καρδιά μας μ τ φς τς μετανοίας.

 

Ατό τό φς το Χριστο σβήνει λα τά σημάδια πού φήσανε τά παλιά μαρτήματά μας καί μς ντύνει μ᾿ να μανδύα φθαρτον πού εναι καμωμένος πό τή χάρη.

 

- Το λέγω: «Πάτερ μου, μο μιλς γι τ χάρη το γίου Πνεύματος, λλ πς μπορ ν τ δ; Τ καλ τ ργα τ βλέπουμε, μ τ γιον Πνεμα πς μπορε ν τ δ κανένας; Πς μπορ ν γνωρίσω ν βρίσκεται δν βρίσκεται μέσα μου;»

- γιος μου ποκρίθηκε: «ταν κατεβαίνη τ γιον Πνεμα πάνω στν νθρωπο κα εσχωρε μέσα του, ψυχ το νθρώπου γεμίζει π μία χαρ νέκφραστη, γιατ τ γιον Πνεμα μεταμορφώνει σ χαρ ,τι γγίξει. Φανερώνεται σν να νιστόρητο φς σ᾿ κείνους πο κδηλώνεται θεϊκ νέργεια. Ο γιοι πόστολοι γνωρίσανε μ τς ασθήσεις τους τν παρουσία το γίου Πνεύματος».

- Τότε τν ρώτησα: «Πς θ μπορέσω ν τ δ κι γ μ τ μάτια μου;» πάνω σ᾿ ατά, πάτερ Σεραφεμ βαλε τ χέρια του στος μους μου κα μο επε:

«Τέκνον μου, βρισκόμαστε κι ο δυό μας μέσα στο  γιον Πνεμα… Γιατί δέν θέλεις νά μέ κοιτάξης;»

- «Πάτερ μου, το επα, δέν μπορ νά σέ κοιτάξω. Τά μάτια σου βγάζουνε στραπές. Τό πρόσωπό σου χει γίνει πιό στραφτερό πό τόν λιο, καί τά μάτια μου θαμπώσανε πό τό φς».

-«Μή φοβσαι, τέκνο το Θεο, επε γέροντας. Κι σύ εσαι λόφωτος πως εμαι γώ. Γιατί βρίσκεσαι μέσα στό γιον Πνεμα. λλις δέν θά μποροσες νά μέ δς μέ τήν ψη πού μέ έβλέπεις...» σκυψε πάνω μου καί μο επε σιγανά στό ατί: «Εχαρίστησε τν  ψιστο γι τν πειρη καλοσύνη Του. Προσευχήθηκα μυστικ στν Κύριο κα επα μέσα μου: Κύριε, ξίωσέ τον ν δ καθαρ μ τ σωματικ μάτια του τν πιφοίτηση το γίου Πνεύματός Σου, πο τ φανερώνεις στος δούλους σου ποτε καταδέχεσαι ν παρουσιασθς μέσα στ μεγαλοπρεπς φς τς δόξης Σου». Κι᾿ πως βλέπεις, Κύριος μέσως δέχθηκε τν προσευχ το τιποτένιου Σεραφείμ.

 

Πόση εγνωμοσύνη πρέπει ν χρωστομε στ Θε γι τοτο τ νείπωτο δρο πο μς δωσε! Μήτε ο Πατέρες τς ρήμου δν ξιώνονταν πάντα ν δονε τέτοια φανερώματα τς γαθότητός Του. Λοιπόν, τέκνον μου, κοίταξέ με λεύθερα. Μή φοβσαι, Κύριος εναι μαζί μας».

 

ΠΗΓΗ: πο τ βιβλίο το ρχιμ. ουστίνου Πόποβιτς,

«σιος Σεραφεμ το Σάρωφ» – Διάλογος μ τν Μοτοβίλωφ

 


  

κ τς ερς Μονς