Ποιὰ εἶναι ἡ βλασφημία τοῦ Ἁγ. Πνεύματος; - Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (Ἐπίσκοπος Ἀχρίδος)

 

 Διάβασες στ Εαγγέλιο τος λόγους το Χριστο: «Πσα μαρτία κα βλασφημία φεθήσεται τος νθρώποις, δ το Πνεύματος βλασφημία οκ φεθήσεται τος νθρώποις… οτε ν τ νν αἰῶνι οτε ν τ μέλλοντι» (Ματθ.12,31-32). Κα ρωτς τί σημαίνει βλασφημία κατ το γίου Πνεύματος;

 

Εναι βλασφημία κατ τς λήθειας κα τς ζως, πο προέρχονται π τ γιο Πνεμα το Θεο. πιστος πο μισε κα διώκει τν λήθεια το Θεο, βλασφημε κατ το γίου Πνεύματος. ατόχειρας πο μισε κα φαιρε τ ζωή του, βλασφημε κατ το γίου Πνεύματος. φόσον τ γιο Πνεμα ποκαλεται κα Πνεμα τς ληθείας κα τς ζως. Στ εαγγέλιο το ωάννη γράφεται τι Χριστς τρες φορς πικαλέσθηκε τ γιο Πνεμα μ τ σημασία το Πνεύματος τς ληθείας: « δ παράκλητος, τ Πνεμα τ γιον πέμψει πατρ ν τ νόματί μου, κενος μς διδάξει πάντα κα πομνήσει μς πάντα επον μν…» (ωαν. 14, 26) -«ταν δ λθ παράκλητος ν γ πέμψω μν παρ το πατρός, τ Πνεμα τς ληθείας…» (ωάν. 15,26)- «δηγήσει μς ες πσαν τν λήθειαν» (ωάν. 16, 13). κενος, λοιπόν,πο ρνεται κα χλευάζει τ γιο Πνεμα, ρνεται κα χλευάζει τν Θε πο εναι τ Πνεμα τς ληθείας.

 

Ρωτς γιατί ατ τ μάρτημα δν συγχωρεται ν κάθε λλο μάρτημα συγχωρεται. Κοίταξε, στν Ζακχαο συγχωρέθηκε τ μάρτημα τς φιλαργυρίας, σ μαρτωλς γυνακες τ σαρκικ μαρτήματα, το ληστ στ σταυρ ο ληστεες κα σ πολλος λλους πολλ λλα μαρτήματα. Γιατί λοιπν ν μν συγχωρεται κα ρνηση, πιστία, χλευασμς κατ το γίου Πνεύματος;

 

πειδ στ μν πρτα πάρχει ντροπ κα μετάνοια ν στ δεύτερο δν πάρχει. Στ μν πρτα, λοιπόν, νθρωπος, ν κα μαρτάνει, διαθέτει ντροπ κα φόβο πο τν συνδέει μ τν Θεό, ν στ δεύτερο σχέση μ τν Θε διακόπτεται κα σεβς νθρωπος νεπίστρεπτα κα ντελς πομακρύνεται π τν Θεό. Στ μν πάρχει δυναμία στ δ μμονή. Στ μν ψυχ ταξιδεύει στ σκοτάδι κα ποκαλε τ σκοτάδι φς. Στ δ συμβαίνει νθρωπος ν μν χει τν παραμικρ διάθεση ν σωθε κα εναι γνωστ τι Θες δν σώζει μ τ βία.

 

Μία λλη βλασφημία πρς τ γιο Πνεμα εναι χθρα πρς τ ζω κα φαίρεση τς ζως π τν αυτό σου. Τ γιο Πνεμα ποκαλεται κα χορηγός τς ζως, δωρητς τς ζως. τσι ταν νθρωπος λαμβάνει ζω π τ γιο Πνεμα λλ γνοε π πο λαβε τοτο τ δρο μ εχαριστώντας τν Θεό, μπορε ν το συγχωρεθε. κόμα κα κάποιος πο γνωρίζει π πο λαβε τ πολύτιμο ατ δρο κα παρόλα ατ δν εχαριστε τν Θεό, μπορε ν το συγχωρεθε. λλ ταν κάποιος λαμβάνει ζω π τ γιο Πνεμα κα μ περιφρόνηση τν πετ, ατς δν πρόκειται ν συγχωρεθε.

 

Γι ν τ καταλάβουμε ατ πρέπει πρν π’ λα ν καταλάβουμε τί σημαίνει συγχώρεση. Συγχώρεση το μαρτωλο σημαίνει ν το πιστραφε πλήρως ζωή. λλ ταν κάποιος δν θέλει τ ζω πολ δ περισσότερο τ μισε κα τν ρνεται, Θες δν χει τί λλο ν το δώσει. Γι’ ατ κα τν διαγράφει π τ βιβλίο τς ζως.

 

         Προσευχήσου στν Θε ν φυλ σένα κα τος οκείους σου π συγχώρητα μαρτήματα κα ν σταματ τν νόητο ξεσηκωμ το δημιουργήματος νάντια στν Δημιουργό του.

 

π τν Θε γεία κα λεος!

 

ΠΗΓΗ: πό τό βιβλίο: «Δρόμος δίχως Θε δν ντέχεται…», εραποστολικς πιστολές, κδ. ν Πλ.

 

κ τς ερς Μονς