Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία: διαρκής Πεντηκοστή - π. Ἀθαν. Γιέβτιτς

 

 Μ τν νσαρκη ζωή του στ γ Θεάνθρωπος γκαθίδρυσε τ Θεανθρώπινό του Σμα, τν κκλησία, κα μ ατν προετοιμάζει τν γήϊνο κόσμο γι τν λευση κα τ ζω κα τ δραστηριότητα το γίου Πνεύματος στ Σμα τς κκλησίας, ς ψυχς Ατο το Σώματος.

 

Τν μέρα τς Πεντηκοστς τ γιο Πνεμα κατλθε ξ ορανο στ Θεανθρώπινο σμα τς κκλησίας κα γι πάντα παρέμεινε σ Ατ σν Πν-Ζωοποις ψυχ Ατο. Ατ τ ρατ θεανθρώπινο σμα τς κκλησίας συγκροτον ο γιοι πόστολοι μ τν πίστη των στν Θεάνθρωπο ησο Χριστ ς Σωτρα το κόσμου κα ς τέλειου Θεο κα ς τέλειου νθρώπου. Κα κάθοδος κα σύνολη δρατηριότητα το γίου Πνεύματος στ Θεανθρώπινο σμα τς κκλησίας ρχεται π τν Θεάνθρωπο κα ξαιτίας το Θεανθρώπου.

 

         Πεντηκοστ μ λες τς αώνιες δωρες τς Τριαδικς Θεότητος κα Ατο το γίου Πνεύματος προσδιόριζε τν κκλησία τν γίων ποστόλων, δηλαδ τς γίας ποστολικς πίστης, τς γίας ποστολικς παράδοσης, τς γίας ποστολικς εραρχίας, κόμη κα κάθε τί ποστολικο πο εναι θεανθρώπινο. γία πνευματικ μέρα ποία ρχισε μ τν γία Πεντηκοστ διάκοπα συνεχίζεται στν ρθόδοξη κκλησία μ νείπωτη πληρότητα λων τν θεϊκν δωρεν κα ζωοποιν δυνάμεων. Κάθε τί στν κκλησία πάρχει ν γί Πνεύματι κα π ατ τ πολ μικρ κα π ατ τ περμέγεθες. ταν ερεύς θυμιάζοντας στν κκλησία παρακαλε τν Κύριο ησο Χριστ ν καταπέμψει τν χάρη το γίου Πνεύματος, λλ κα ταν τ νέκφραστο θαμα το Θεο γία Πεντηκοστ πρν π τν χειροτονία το πισκόπου παναλαμβάνεται κα δίδει λο τ πλήρωμα τς χάριτος κα μ ατ πασιφανς μαρτυρε τι λη ζω τς κκλησίας συγκροτεται ν τ γί Πνεύματι.

 

Δν πάρχει μφιβολία τι Κύριος ησος Χριστς εναι μ τ Πνεμα τ γιο στν κκλησία κα κκλησία εναι μ τ Πνεμα τ γιο στν Κύριο ησο Χριστό. Κύριος εναι κεφαλ κα τ σμα της κα τ Πνεμα τ γιον εναι ψυχ τς κκλησίας. π τν ρχ δη τς θεανθρώπινης οκονομίας τς σωτηρίας τ Πνεμα τ γιο συνδέθηκε μ τ θεμέλιο τς κκλησίας δηλαδ μ τ θεμέλιο το σώματος το Χριστο « το Λόγου κτίσας τν σάρκωσιν».

 

Στν πραγματικότητα κάθε γιο μυστήριο κα λες ο θεες ρετς εναι μία γιοπνευματικότης. Τ Πνεμα τ γιο δι μέσου ατν ρχεται σ μς κα ντς μν. Ατ κατέρχεται οσιωδς, πο σημαίνει ληθιν κα οσιαστικ μ λες τς θεϊκές του σημαντικς νέργειες. Κύριος μν ησος Χριστς μ τ γιο Πνεμα κατοικε σέ μς κα μες σ’ Ατόν. Ατ κα μόνο μαρτυρε τν παρουσία το γίου Πνεύματος σέ μς. μες μ τ Πνεμα τ γιο ζομε ν Χριστ κα Ατς σέ μς. Μάλιστα ατ τ γνωρίζουμε «κ το Πνεύματος ο μν δωκεν» (Α΄ ω.3,24).

 

Μ μία λέξη λη ζω τς κκλησίας σ λες τς δικς της ναρίθμητες θεανθρώπινες πραγματικότητες δηγεται κα χειραγωγεται π τ Πνεμα τ γιο, τ ποο πάντοτε εναι τ Πνεμα το Θεανθρώπου Χριστο (Γαλ. 4,6). Γι’ ατ χει γραφτε στ γιο Εαγγέλιο «ε δ τις Πνεμα Χριστο οκ χει, οτος οκ στιν Ατο» (Ρωμ. 8,9)…

 

Κα Μέγας Βασίλειος διακηρύσσει τ παναληθς κα χαρμόσυνο μήνυμα: «Τ πνεμα τ γιο ρχιτεκτονε  κκλησία Θεο». 

 

ΠΗΓΗ: πό τό βιβλίο: Βίος το π. ουστίνου Πόποβιτς, κδ. Ν. Παναγόπουλου (πόσπασμα).

 

 


 

 ξαποστειλριον. χος γ'. ορανν τος στροις

Τ πανγιον Πνεμα, τ προϊν κ το Πατρς, κα δι' Υο νδημσαν,  τος γραμμτοις Μαθητας, τος σ Θεν πιγνντας, σσον, γασον πντας.

 

Φς Πατρ, φς Λγος, φς κα τ γιον Πνεμα, περ ν γλσσαις πυρναις, τος ποστλοις πμφθη, κα δι' ατο πς κσμος φωταγωγεται, Τριδα σβειν γαν.

 


 

κ τς ερς Μονς