Εγκύκλιος Σεβασμιωτάτου Τοποτηρητού κ. Ιεροθέου για την Ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Δαμασκηνού

  

Πρς τούς Κληρικούς, μοναχούς καί λαϊκούς

 τς ερς Μητροπόλεως Ατωλίας καί καρνανίας

 


 

 

γαπητοί Πατέρες καί δελφοί,

Γνωρίζετε τι ξελέγη καί χειροτονήθηκε νέος Μητροπολίτης τς ερς Μητροπόλεως Ατωλίας καί καρνανίας ως πρίν πό λίγο Πρωτοσύγκελλος τς ερς Μητροπόλεως Δημητριάδος καί λμυρο, κ. Δαμασκηνός, σέ διαδοχή το μακαριστο Μητροπολίτου Ατωλίας καί καρνανίας κυρο Κοσμ.

 

μες ρχόμαστε καί παρερχόμαστε, λλά κκλησία το Χριστο πορεύεται συνεχς μέσα στόν χρόνο καί τήν στορία καί μένει στόν αώνα, εναι τό Σμα το Χριστο, κατά τόν πόστολο Παλο, καί κοινωνία θεώσεως, κατά τόν γιο Γρηγόριο τόν Παλαμ, ρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης τόν 14ο αώνα. κκλησία το Χριστο δέν εναι να νθρώπινο σωματεο, λλά τό Σμα το Χριστο, δέν εναι μιά κοινωνική ργάνωση, λλά Θεανθρώπινος ργανισμός.

 

μεγάλος θεολόγος το 20ο αἰῶνος π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ λεγε τι κκλησία πό τήν ρχή τς πάρξεώς της ταν τό «προκεχωρημένο φυλάκιο το ορανο στήν γ» « ποικία το ορανο στήν γ». κκλησία δέν εναι πλς νας στορικός θεσμός, λλά εναι « πραγματοποιούμενη σχατολογία», πού σημαίνει τι κκλησία ς Σμα Χριστο ργάζεται στήν στορία, χει στορία εκοσι αώνων καί πό τώρα ζ τήν Βασιλεία το Θεο, πως τό παρουσιάζει κδηλα ερά ποκάλυψη το γίου ωάννου το Θεολόγου.

 

Χριστός διευθύνει τήν κκλησία, ς Κεφαλή της, καί γι’ ατό δέν χει νάγκη πό ντιπροσώπους. Ο πίσκοποι εναι ες «τύπον καί τόπον» τς ασθητς παρουσίας το Χριστο στήν γ. πίσης, ο πίσκοποι εναι ο διάδοχοι τν ποστόλων καί Πεντηκοστή μέσα στήν στορία, γι’ ατό κατά τήν χειροτονία το πισκόπου ψάλλεται κολουθία τς Πεντηκοστς.

 

γιος Γρηγόριος Παλαμς γράφει τι τήν μέρα τς Πεντηκοστς κατλθε τό γιον Πνεμα καί τό φς περιέλαμψε τούς γίους μαθητές καί τούς ναψε θείως ς λαμπάδες, τούς νέδειξε φωστρες περκόσμιους καί παγκόσμιους, πού πέχουν θέση αωνίου ζως, καί φώτισε δι’ ατν λην τήν οκουμένη. Καί πως κανείς ν νάψη πό τήν φωτοφόρο λαμπάδα καί πό κείνην λλη καί φεξς, κρατώντας τό φς μέ διαδοχή χει μόνιμα ατό τό φς, τό διο συμβαίνει καί μέ τήν χειροτονία τν ποστόλων καί μέ τούς διαδόχους τους. Δι’ ατν μεταδίδεται Χάρη το γίου Πνεύματος καί προχωρε σέ λες τίς γενιές καί φωτίζει λους ατούς πού πακούουν στούς πνευματικούς ποιμένες καί διδασκάλους.

 

Καί συνεχίζει λέγοντας τι ατήν τήν Χάρη καί τήν δωρεά το Θεο καί τόν φωτισμό το γίου Πνεύματος, διά το Εαγγελίου, ρχεται νά φέρη στήν πόλη καθένας πό τούς κατά καιρούς ρχιερες. Καί ποιοι πωθον κάποιον πό τούς ρχιερες διακόπτουν τήν Χάρη το Θεο καί διασπον τήν θεία διαδοχή, ποχωρίζονται πό τόν Θεό καί παραδίδονται στίς ποικίλες συμφορές. Ατά γράφει πό τήν πείρα του γιος Γρηγόριος Παλαμς, γιατί ταν μετά τήν χειροτονία του πγε στήν Θεσσαλονίκη στήν ρχή ο «ζηλωτές» τς ποχς κείνης δέν τόν ποδέχθηκαν ς Μητροπολίτη.

 

Στήν λειτουργική πράξη βλέπουμε τι πάρχει σχέση μεταξύ το Χριστο, το ρχιερέως, καί το λαο. Ατό φαίνεται πό τόν τρόπο πού πλησιάζει ρχιερεύς τόν Χριστό καί λαός τόν ρχιερέα. Δηλαδή, ρχιερεύς ταν εσρχεται στόν Ναό, μετά τήν ελογία πού δίνει, νεβαίνει στόν δεσποτικό θρόνο καί πρτος ατός σπάζεται τήν εκόνα το Χριστο καί στήν συνέχεια ο Κληρικοί καί ο λαϊκοί δέχονται τήν ελογία του. Πρέπει νά πάρχη σχέση καί νότητα το ρχιερέως μέ τόν Χριστό καί το λαο μέ τόν ρχιερέα.

 

Ατήν τήν χαρά τς λεύσεως το νέου Μητροπολίτου στήν ερά ατήν Μητρόπολη θά δοκιμάσουμε ατές τίς μέρες μέ τήν νθρόνισή του, ποία θά πραγματοποιηθ στήν δρα τς Μητροπόλεως, τήν ερά Πόλη το Μεσολογγίου. Θά τόν ποδεχθομε τήν Παρασκευή 11 Νοεμβρίου στήν πλατεία τς ερς Πόλεως Μεσολογγίου στίς 4 ρα πογευματινή, καί πό κε θά τόν συνοδεύουμε στόν Μητροπολιτικό Ναό το γίου Σπυρίδωνος Μεσολογγίου που θά γίνη νθρόνισή του, καί τήν λλη μέρα τό Σάββατο 12 Νοεμβρίου θά γίνη πρώτη ρχιερατική του νθρονιστήρια Λειτουργία στόν διο ερό Ναό.

 

ποδοχή θά γίνη καί στό γρίνιο τό Σάββατο 12 Νοεμβρίου στίς 5 ρα πογευματινή στήν πλατεία Δημοκρατίας, καί στήν συνέχεια στόν ερό Ναό τς Ζωοδόχου Πηγς, στόν ποο τήν πομένη μέρα Κυριακή 13 Νοεμβρίου θά γίνη πρώτη του ρχιερατική θεία Λειτουργία στό γρίνιο.

 

Σς παρακαλ λοι νά συμμετάσχετε στίς κδηλώσεις ατές γιά νά δείξετε τόν σεβασμό σας στήν μητέρα μας κκλησία καί στόν Χριστό πού εναι Κεφαλή τς κκλησίας, λλά καί τόν σεβασμό σας στόν νέο Ποιμενάρχη σας.

 

Πρόκειται γιά ναν εράρχη μέ γάπη στόν Θεό καί τήν κκλησία, δοκιμασμένο στήν ποιμαντική διακονία πό διάφορες κκλησιαστικές θέσεις, πού το νέθεσε Θεός, ποος χει πείρα στήν ποιμαντική καί τήν διοίκηση τς κκλησίας, νεανικό ζλο, θεολογική κατάρτιση καί κκλησιαστικό φρόνημα, εθύτητα λόγου καί λαρότητα προσώπου. Θεωρ τι ψηλή θέση στήν ποία τόν νέδειξε Θεός διά τς κκλησίας, θά φανερώση κόμη περισσότερο τά σωτερικά χαρίσματά του.

 

Μέ τήν εκαιρία ατήν, πειδή εναι τελευταία φορά πού πικοινων μαζί σας ς Τοποτηρητής, θά θελα νά σς εχαριστήσω μέσα πό τό βάθος τς καρδις μου, σς τούς Κληρικούς, μοναχούς καί λαϊκούς, γιά τήν γάπη πού μο δείξατε κατά τήν νδεκάμηνη σχεδόν τοποτηρητεία μου στήν ελογημένη ατήν ερά Μητρόπολη. Παντο που λθα μέ δεχθήκατε μέ σεβασμό καί γάπη καί τσι κφράσατε τό κκλησιαστικό σας φρόνημα. Εδα γιά μιά κόμη φορά τήν ελάβεια, τήν καλωσύνη, τήν γνησιότητα το Ρουμελώτικου λαο, πού ταν μπνέεται πό τήν Χάρη το Θεο πιτελε θαυμάσια ργα. Γι’ ατό καί σς εχαριστ θερμά.

 

Μαζί μέ τίς γκάρδιες εχαριστίες μου εχομαι Θεός τς γάπης καί τς ερήνης νά φρουρήση «τάς καρδίας μν καί τά νοήματα μν ν Χριστ ησο» (Φιλ.δ΄,7).

 

« χρις το Κυρου μν ησο Χριστο

μετά το πνεματος μν, δελφο· μν»

(Γαλ. στ΄, 18).

 

 

Μέ πολλή γάπη

Τοποτηρητής Μητροπολίτης

                                     + Ναυπάκτου καί γίου Βλασίου ΙΕΡΟΘΕΟΣ