Αγία Θέκλα – Η πανεύφημος Πρωτομάρτυς

 

Ατς σε σζει Θέκλα ήξας τν πέτραν,

Ο τ πάθει πρν ρράγησαν α πέτραι.

Πέτρη μφ τετάρτην εκάδα δέξατο Θέκλην.

 

 


 

 

Αναφέρεται στον βίο της αγίας Θέκλας και το εξής περιστατικό: Όταν την συνέλαβε ο ηγεμόνας Αλέξανδρος για να μαρτυρήσει, πριν από το μαρτύριο την παρέδωσε στην πλούσια και ευμενέστατη Τρύφαινα, για να την φυλάει μέχρις ότου έλθη η ώρα της θηριομαχίας. Η θυγατέρα της Τρύφαινας Φαλκονίλλα είχε αποθάνει πριν από λίγες μέρες.

 

Παρουσιάσθηκε στην μητέρα της και της είπε: «Μτερ μου, γάπα ατήν τν ξένην Θέκλαν, καί χε την ντ’ μο θυγατέρα σου, διότι εναι δούλη το Θεο, καί δύναται νά κάνη δέησιν καί ν μ βάλη Κύριος στν τόπο τν Δικαίων». Μόλις ξύπνησε η Τρύφαινα, είπε στην αγία: «Τέκνον μου δεύτερον, σε παρακαλώ, κάμε μου την καλωσύνην αυτήν, και δεήσου του Χριστού σου, να αναπαύση την θυγατέρα μου εις ζωήν την αιώνιον, ότι μου εζήτησε δι’ οράματος».

 

Τότε η Αγία αφού σήκωσε τα χέρια της στον ουρανό και προσευχήθηκε είπε: «Κύριέ μου, ησο Χριστέ, Υέ το ληθος κα ζντος Θεο, πάκουσόν μου, τς δούλης σου, κα νάπαυσον τν Φαλκονίλλαν ες ζωήν τν αώνιον, κατά τό θέλημά Σου τό γιον».

 

ΠΗΓΗ: ΣΥΝΑΞΑΡΙΣΤΗΣ 24ης Σεπτεμβρίου

 

Ο Άγιος Παΐσιος Αγιορείτης συνιστά την προσευχή για τους κεκοιμημένους.

 

«Και μόνον ένα κερί να ανάψουμε για την ψυχή κάποιου κεκοιμημένου, βοηθιέται πολύ. Τους κεκοιμημένους να τους θυμώμαστε και να ευχώμαστε πάντοτε γι’ αυτούς. Να μην παραλείπουμε να προσευχώμαστε για τις ψυχές τους, για να βρουν ανάπαυση. Εγώ, κάθε φορά που έχω Θεία Λειτουργία στο Καλύβι, κάνω μνημόσυνο και για όλους τους κεκοιμημένους των οποίων «τα ονόματα ουκ εμνημονεύθησαν».

 


 

 

πολυτίκιον. χος δ’. Ταχ προκατάλαβε.

Το Παύλου συνέκδημος, ς καθαρ τν ψυχήν, κα πρώταθλος πέφηνας, ν γυναιξν εκλες, Χριστν γαπήσασα· σ γρ τς εσεβείας, πτερωθεσα τ πόθ, θλησας πρ φύσιν, σαπόστελε Θέκλα· δι σ Πανοικτίρμων νύμφην γάγετο.

 


 

 

κ τς ερς Μονς