Οι Παρακλήσεις στη ζωή των Χριστιανών

«Δέξαι παρακλήσεις ναξίων σν κετν»

Ο παρακλήσεις πρός τήν Θεοτόκο ναφέρουν τίς πικλήσεις τν πιστν μέ δεήσεις καί κεσίες πρός τήν Παναγία, γιά νά λάβουν τή βοήθειά Της στούς καιρούς τν πειρασμν, τν πόνων, τν θλίψεων καί κάθε εδους προστασία πό τό θεο πρόσωπό Της.

 

 


 

Πρτον, παρακαλομε τήν Παναγία μέ ασθημα πίστεως καί πόνου γιά νά μς βοηθήσει στή ζωή μας πό τούς πειρασμούς, λέγοντάς της: «Πολλος συνεχόμενοις πειρασμος, πρς Σ καταφεύγω, σωτηρίαν πιζητν». Εναι πολλοί ο πειρασμοί πού παρασύρουν τόν πιστό στό κακό, στήν δονή, στήν κακία, στήν χθρότητα, στήν περιφρόνηση το νθρώπου καί το θελήματος το Θεο καί τόν δηγον στήν πράξη τς μαρτίας. πειρασμός εναι προπομπός τς μαρτίας γιά νά κλονισθε πίστη μας καί νά διαφορήσουμε γιά τίς ντολές το Θεο. Γι’ ατό ζητμε πό τό Θεό: «κα μ εσενέγκς μς ες πειρασμόν» καί πό τήν Παναγία: «Πολλος συνεχόμενος πειρασμος, πρς Σ καταφεύγω, σωτηρίαν πιζητν. Μτερ το Λόγου κα Παρθένε, τν δυσχερν κα δεινν με διάσωσον».

 

Δεύτερον, ζητμε πό τήν Παναγία νά μς λευθερώσει πό τά πάθη μας: «Παθν με ταράττουσι προσβολαί, πολλς θυμίας μπιπλσαί μου τν ψυχήν». πως τό πάθος τς περηφανείας, το θυμο, τς ζήλειας, το φθόνου, τς κατακρίσεως, τς πολυλογίας, τς γαστριμαργίας κ.. βασανίζουν τήν καρδιά το νθρώπου καί τήν καθιστον κάθαρτη. γώνας το χριστιανο πρέπει νά εναι καθημερινός γιά νά παραμένει συχος καί γαλήνιος στήν ψυχή του, χωρίς νά τόν καταδικάζει γιά τίποτα συνείδησή του. Γι’ ατό ζητμε νά μς θεραπεύσει τίς σθένειες τς ψυχς μας λέγοντας: «ασαι γνή, τν παθν μου τν σθένειαν».

 

Τρίτον, ζητμε πό τήν Παναγία νά μς λευθερώσει πό τούς κινδύνους τς καθημερινς ζως μας διά τς θείας προστασίας Της, λέγοντάς Της: «Διάσωσον, π κινδύνους τος δούλους Σου Θεοτόκε». Πολλοί ο κίνδυνοι το νθρώπου πού φέρουν εκολα τή συμφορά στή ζωή του. τυχήματα, παγγελματικές δυσκολίες, οκογενειακές καταστασίες κ.. Γι’ ατό παρακαλομε τήν Παναγία νά μς λυτρώσει πό τούς κινδύνους μέ τήν προστασία Της καί νά γίνει «πύργος σφαλείας κα τεχος προσμάχητον”.

 

Τέταρτον, ζητμε πό τήν Παναγία μέ τίς δεήσεις μας νά μς νισχύσει καί νά μς λευθερώσει πό τίς θλίψεις καί τίς σθένειές μας. «Σο δέομαι τς γαθς κ φθορς νοσημάτων νάστησον» καί «πίβλεψον, ν εμενεί πανύμνητε Θεοτόκε, πί τν μν χαλεπν το σώματος κάκωσιν». Μέσα στόν πόνο περισσότερο σκεπτώμεθα τόν Θεό καί ναζητμε τήν θεία βοήθειά Του. Νιώθουμε τήν νθρώπινη δυναμία μας καί τήν Παντοδυναμία το Θεο. κενος πού δέν πόνεσε πολύ δέν μπορε νά νιώσει τόν πόνο το λλου. Χρειάζεται πόνος τς σθένειας τν δυσκολιν τς ζως μας, γιά νά ασθανθομε τήν νάγκη το λλου καί νά νιώσουμε ποιοί μς γαπον πραγματικά. πόνος φέρει τή μετάνοια στόν νθρωπο καί εναι νας τρόπος σωτηρίας τς ψυχς του. διος Κύριος πόνεσε πάρα πολύ πάνω στό σταυρό καί δειξε τό δρόμο το πόνου πού λυτρώνει καί γιάζει τόν νθρωπο. πόνος νικ τά πάθη το νθρώπου καί φέρει ρετές μέσα στήν ψυχή το πιστο. γωϊστής ταπεινώνεται μέσα στόν πόνο τς σθενείας του καί ζητ ή βοήθεια το Θεο καί τς Παναγίας. Μέσα στή δυστυχία τν θλίψεών του κατανοε τήν ετέλεια τς ζως του καί ναζητ τήν ετυχία κοντά στό Θεό.

πόνος θεραπεύει δυναμίες καί πάθη πού φθείρουν τήν ψυχή. πόνος φέρει τούς νθρώπους πιό κοντά καί νας παρηγορε τόν λλον καί προσφέρει τή βοήθειά του μέ γάπη καί θυσία. Πολλές φορές πόνος τς καρδις εναι μεγαλύτερος πό τόν πόνο το σώματος, πού φέρει σέ μεγάλη μηχανία πράξεων μέσα στή θλίψη τς ψυχς καί μπορε νά εναι ποτέλεσμα μοναξις, συκοφαντίας, κακίας, μίσους καί ζήλειας. Γι’ ατό χουμε νάγκη νά λέγουμε τόν πόνο μας στόν λλο, γιά νά ξαλαφρώνουμε ψυχικά καί νά ναπαυόμαστε κοντά στήν γάπη το λλου. Καί Παναγία πόνεσε πολύ ψυχικά γιά τήν δικη κακομεταχείριση καί σταύρωση το Υο Της. Καί γίνεται προστάτις τν θλιβομένων καί δικουμένων, ταν τήν παρακαλομε: «περαγία Θεοτόκε, σσον μς».

 

Καί πέμπτον, παρακαλομε τήν Παναγία διά τς μεσιτείας στόν Πανάγαθο νά μς ξαλείψει τό πλθος τν μαρτημάτων μας: «Τας τς Θεοτόκου πρεσβείαις, λεμον, ξάλειψον τ πλήθη τν μν γκλημάτων», δηλ. τά μαρτήματά μας. Παρακαλομε νά μς σώσει διά τς θείας βοηθείας Της καί νά μς δηγήσει σέ μετάνοια. Μς προτρέπει παρακλητικός κανόνας στήν ληθινή μετάνοια, στήν ξομολόγηση καί τή θεία Κοινωνία. Νά ζήσουμε μιά ζωή μετανοίας, γιά νά μήν μολύνεται ψυχή μας πό πλθος μαρτιν. Γι’ ατό μαρτία θεωρεται γκλημα γιά τήν ψυχή μας, διότι ατή ποστατε πό τό θέλημα το Θεο καί δηγεται στό σκοτάδι το θελήματος το μαρτωλο κόσμου. Μακρυά πό τό Θεό «πολλύμεθα π πλήθους πταισμάτων». κενος πού τιμ ληθινά τήν Παναγία δέεται γιά τή σωτηρία τς ψυχς του καί ζε διαρκς ν μετανοί παρακλητικ. Παναγία εχε πλήρη φιέρωση στό Θεό μέ ζλο περανθρώπινο πού ξεπερνοσε τν γγέλων τήν γιότητα. ραγε δικός μας ζλος μοιάζει κατά να μέρος στή διάθεση τς Παναγίας; Πόσο πιζητομε τήν μοίωση μέ τήν Παναγία; Πόσο λκυόμεθα πό τήν ταπεινή ζωή Της; Πόσο πιζητομε ο ρετές Της νά γίνουν δικές μας; Πόσο δική μας προσευχή μοιάζει μέ τς Παναγίας;…

 

Πρέπει μως νά εχαριστομε τήν περαγία Θεοτόκο μέ μνους καί δεήσεις δοξολογικές, γιά νά τιμομε ξια τή θεία βοήθειά Της. Τό «ξιόν στι ς ληθς μακαρίζειν Σ τν Θεοτόκον, τν ειμακάριστον κα παναμώμητον κα μητέρα το Θεο μν…», πρέπει νά τό λέγουμε τακτικά. κόμη καί λλους μνους πού δείχνουν τή δόξα τς Παναγίας στή Βασιλεία το Θεο καί στή γ, πού παρουσιάζει παρακλητικός κανόνας…

 

ΠΗΓΗ: πό τό βιβλίο το π. Δαμιανο Ζαφείρη "Η ΠΛΑΤΥΤΕΡΑ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ" (απόσπασμα).

 


 

 

κ τς ερς Μονς