Με την Ανάληψή Του ο Χριστός μας προσκαλεί στον Παράδεισο: «κἀγώ ἐάν ὑψωθῶ έκ τῆς γῆς πάντας ἑλκύσω πρός ἐμαυτόν» (Ἰωάν. ιβ′32).

Ο Κύριος Ιησούς Χριστός, τελειώνοντας το έργο Του στη γη και καθώς μιλούσε και ευλογούσε τους μαθητές, ανέβαινε στον ουρανό, ανυψώνοντας μαζί και την ανθρώπινη πεσμένη φύση μας. Αφού πρώτα Αυτός κατέβηκε στη γη, ενώθηκε μαζί μας και Αναλαμβανόμενος στους ουρανούς, προσκαλεί όλους τους ανθρώπους και περιμένει να ενωθούμε μαζί Του.  Να γίνουμε πολίτες του Ουρανού, να μετέχουμε του ουρανίου πολιτεύματος. Εξάλλου κατά την Αγία Γραφή: «Ο γάρ χομεν δε μένουσαν πόλιν, λλά τν μέλλουσαν πιζητομεν» (βρ. ιγ΄14)

 

 


 

Για το μεγάλο και υπερφυσικό γεγονός της Αναλήψεως του Χριστού ομιλούν οι άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας.

 

* Ο Ιερός Χρυσόστομος αναφέρει στην Α' ομιλία του: «Ες τήν νάληψιν το Κυρίου μν ησο Χριστο: «Δέν βλέπεις ατήν τήν πόσταση νάμεσα στόν ορανό καί στή γ; Καλύτερα μως ς ρχίσουμε πό κάτω. Δέν βλέπεις πόση εναι πόσταση πό τόν δη μέχρι τή γ; καί πό τή γ πάλι μέχρι τόν ορανό; καί πό τόν ορανό πάλι μέχρι τόν ψηλότερο ορανό; καί πό κενον μέχρι τούς γγέλους, τούς ρχαγγέλους, τίς οράνιες δυνάμεις καί μέχρι σ' ατόν τό θρόνο το Θεο; Σ’ ατήν λη τήν πόσταση καί σ' ατό τό ψος νέβασε τό νθρώπινο γένος!» (ΕΠΕ, τ. 36, σ.215).

 

* Ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς στον Λόγο του «περ τς ναλήψεως το Χριστο» εξηγεί: «Βλέπετε τ οράνιο ψος, στ ποο νέβηκε κατ τν νύψωσή του Κύριος κα τν περδεδοξασμένη δόξα πο δοξάσθηκε κατ σάρκα; Τ πέτυχε μ τν ταπείνωση κα τν δοξία. πως λέγει πόστολος γι᾿ ατόν, «ταπείνωσε τν αυτό του γενόμενος πήκοος μέχρι θανάτου, κα μάλιστα σταυρικο θανάτου, γι᾿ ατ κι᾿ Θες τν περύψωσε κα το χάρισε νομα νώτερο π κάθε νομα, στε στ νομα το ησο ν καμφθε κάθε γόνατο πουρανίων κα πιγείων κα καταχθονίων κα ν διακηρύξει κάθε γλώσσα τι ησος Χριστς εναι Κύριος σ δόξα Θεο Πατρός».(Φιλ. β 8-11).

 

* Ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος στο Λόγο Λ΄περί ευχαριστίας Θεού λέγει: « βασιλεία το Θεο ντός μν στιν» (Λουκ. 17, 21). Διατήρησε την εσωτερική σου ειρήνη με κάθε τίμημα. Ειρήνευε στην ψυχή σου και ο ουρανός κι η γη θα ειρηνεύσουν μαζί σου. Μπες με λαχτάρα στο θησαυροφυλάκιο που βρίσκεται μέσα σου, και θα δεις εκεί τον ουρανό γιατί υπάρχει μόνο μια είσοδος που οδηγεί και στα δύο αυτά. Η σκάλα που οδηγεί στη Βασιλεία των Ουρανών είναι κρυμμένη μέσα στην ψυχή σου. Φύγε από την αμαρτία, βυθίσου στον εαυτό σου και μέσα στην ψυχή σου θ’ ανακαλύψεις τα σκαλοπάτια απ’ όπου θα μπορέσεις να ανεβείς στη Βασιλεία των ουρανών.

 

* Ο υπέροχος Αββάς Υπερέχιος προτρέπει: «Έχε τον νου σου στην Βασιλεία των ουρανών και θα την κερδίσεις».

 

* Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναϊτης διασαλπίζει: «Η ταπεινοφροσύνη είναι ουράνιος ανεμοστρόβιλος που μπορεί να ανεβάσει την ψυχή από την άβυσσο της αμαρτίας στα ύψη του ουρανού. Ο Σταυρός, η ταπείνωση είναι η σκάλα πού ανεβάζει στους ουρανούς».

 

* Έλεγε η μακαρία Συγκλητική: «Ας θελήσουμε ν’ αντικρίσουμε την άνω Ιερουσαλήμ, σαν πατρίδα και μητέρα μας. Τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής μας ας τον ζήσουμε με την προσδοκία του ουρανού, για ν’ απολαύσουμε και τα αιώνια αγαθά».

 

* Ο Άγιος Νεκτάριος γράφει: «Αυτός που ελπίζει στον Κύριο, είναι αφοσιωμένος ολοκληρωτικά σε Εκείνον και υψώνει την καρδιά του στον Αγαθό και Αθάνατο Θεό. Ζητά από Αυτόν το ύψιστο αγαθό και την Αθανασία στην Βασιλεία των Ουρανών και ο Θεός τον εισακούει. Μακάριος ο άνθρωπος, που ελπίζει στον Κύριο!

 

* Ο άγιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης μιλούσε πάντα με δέος για την αγάπη του Θεού. Συχνά έλεγε: Θα εκπλαγούμε όταν βρεθούμε στην ουράνιο Βασιλεία! Δεν θα μπορέσει ανθρώπινος νους, όλα τα μυαλά του κόσμου, να αποδώσουν το εύρος της αγάπης του Θεού. Είναι τόσο μεγάλη η αγάπη Του, που δεν μπορούμε να καταλάβουμε οι άνθρωποι την αξία αυτής της αγάπης. Και κάνουμε ένα τεράστιο λάθος. Ότι ζητούμε πάντα να γίνεται το θέλημά μας.

 

Ενώ ο ίδιος ο Κύριος στην Κυριακή προσευχή μας λέει να ζητάμε να γίνει το θέλημά Του. Αυτό κρύβει το κατ’ευδοκίαν θέλημα του Κυρίου μας.

 

ναληφθες ν δξ,

Χριστ Θες μν, λησον μς,

μν.

 


 

 

 

 

διμελον. χος αʹ.

νελθν ες ορανος, θεν κα κατλθες, μ ἐάσης μς ρφανος Κριε· λθτω σου τ Πνεμα, φρον ερνην τ κσμ· δεξον τος υος τν νθρπων, ργα δυνμες σου, Κριε φιλνθρωπε.

 

 

Κοντκιον. χος πλ. δ΄.

Τν πρ μν πληρώσας οκονομίαν, κα τ π γς νώσας τος ορανίοις, νελήφθης ν δόξ Χριστ Θες μν, οδαμόθεν χωριζόμενος, λλ μένων διάστατος, κα βον τος γαπσί σε· γώ εμι μεθ’ μν, κα οδες καθ’ μν.

 


 

 

κ ερς Μονς