Κυριακή του Θωμά 2022 (Πράξ. 5, 12-20, Ιω. 20, 19-31)

  Κύριός μου κα Θεός μου! (Ιω. 20, 28) αναφωνεί ο απόστολος Θωμάς. Μπορείς να φανταστείς με πόση δύναμη αρπάχτηκε από τον Κύριο και πόσο σφιχτά κρατήθηκε από Αυτόν; Όπως ένας ναυαγός αρπάζει τη σανίδα με την οποία ελπίζει να σωθεί. Ακριβώς έτσι. Εδώ ας προσθέσουμε ότι, όποιος δεν γαντζώνεται έτσι από τον Κύριο και δεν παραμένει σε μια παρόμοια σχέση μ’ Αυτόν, αυτός δεν έχει ακόμη πιστέψει όπως πρέπει.

 

 


 

Λέμε ότι είναι Σωτήρας και Κύριος και εννοούμε ότι είναι Σωτήρας και Κύριος όλων. Ο Θωμάς όμως λέει: Κύριός μου κα Θεός μου! Εκείνος που λέει, Κύριός μου, νιώθει ότι η προσωπική του σωτηρία πηγάζει από Αυτόν. Το αίσθημα της σωτηρίας είναι στενά συνδεδεμένο με το αίσθημα της απώλειας, από την οποία γλυτώνει κάθε έναν που σώζει.

 

Για τον άνθρωπο που εκ φύσεως αγαπά τη ζωή και που ξέρει ότι μόνος του δεν μπορεί να σωθεί, το αίσθημα ότι χάνεται τον κάνει να αναζητά τον Σωτήρα. Όταν Τον βρίσκει και νιώθει ότι η σωτηρία πηγάζει από Αυτόν, γαντζώνεται σ’ Αυτόν και δεν θέλει να Τον αποχωριστεί, ακόμη κι αν για χάρη Του στερηθεί τη ζωή Του.

 

Στην πνευματική ζωή του Χριστιανού, αυτά τα πράγματα δεν αποτελούν φαντασία, αλλά βιωμένη πραγματικότητα. Κατόπιν, τόσο η πίστη του όσο και η ενότητά του με τον Χριστό σταθεροποιούνται, γίνονται ισχυρές όσο η ζωή και ο θάνατος. Μόνο ένας τέτοιος άνθρωπος μπορεί να πει με ειλικρίνεια το: Τίς μς χωρίσει π τς γάπης το Χριστο; (Ρωμ. 8, 35).

 


 

 

Κοντάκιον. χος πλ. δ'

Τ φιλοπργμονι δεξι, τν ζωοπροχν Σου πλευρν Θωμς ξηρενησε Χριστ Θες, συγκεκλεισμνων γρ τν θυρν ς εσλθες, σν τος λοιπος ποστλοις βα σοι, Κριος πρχεις κα Θες μου.

 

ΠΗΓΗ: Άγιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος, Ψωμί για το ταξίδι: Οδοιπορικό Μεγάλης Τεσσαρακοστής, 1η έκδ., Αρμός, Αθήνα, 2012.

 

 


 

 

Παρακολουθείστε απόσπασμα από την Θεία Λειτουργία Κυριακή του Θωμά στην Ιερά Μονή Κατερινούς

 

Δξα... Κα νν... χος πλ. β'

Μεθ' μρας κτ τς γρσες σου ησο βασιλε, μονογενς Λγε το Πατρς, φθης τος Μαθητας σου, κεκλεισμνων τν θυρν, τν ερνην σου παρεχμενος, κα τ πιστοντι Μαθητ τος τπους δειξας. Δερο ψηλφησον τς χερας, κα τος πδας, κα τν κρατν μου πλευρν, δ πεισθες βα σοι· Κρις μου κα Θες μου, δξα σοι.

 

https://drive.google.com/file/d/168XsbJtSeUhtI1MrFftGrVLw7JmCsTGc/view

 

κ τς ερς Μονς