Από τον Ακάθιστο Ύμνο της Υπεραγίας Θεοτόκου

 Η Υπεραγία Θεοτόκος υμνείται  και δοξάζεται ευλαβικά από το ανθρώπινο γένος στην ακολουθία του Ακαθίστου Ύμνου, κατά την Μεγάλη Τεσσαρακοστή κάθε Παρασκευή τις πέντε εβδομάδες των Νηστειών. Η δοξολογία αυτή μέσω των γλυκύτατων ύμνων εισχωρεί στα κατάβαθα των ψυχών των ανθρώπων, με αποτέλεσμα να ενισχύεται η αγάπη προς το πρόσωπο της Κεχαριτωμένης Παναγίας, η οποία μεσολαβεί με τις πρεσβείες της στον Δεσπότη Κύριο προς ευμένεια και άφεση των αμαρτιών ημών.

 

 


 

Ο Άγιος Νικόδημος έχει διακηρύξει για την Παναγία: «όσο περισσότερο χαίρονται και αγάλλονται άγγελοι και άνθρωποι να σε δοξάζουν, τόσο περισσότερο λαμβάνουν τας εκ Θεού διά σου ελλάμψεις… και όση περισσότερη αγάπη χωρούν σε εσένα, τόσο περισσότερο μετέχουν της Χάριτος του Θεού».

 

Το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου πληρώθηκε με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, γι’αυτό και υμνείται επάξια από τον ιερό υμνογράφο: «Χαρε, κιβωτ χρυσωθεσα τ Πνεύματι» αφού « γάρ το ορανο κα τς γς κατασκεύασέ σε ποιητής χραντε» ούτως ώστε να γίνει χώρα του Αχωρήτου Θεού «Χαρε, Θεο χωρήτου χώρα», «Χαρε, σκην το Θεο κα Λόγου».

 

Η Παρθένος Μαριάμ δεν είναι απλώς αγία, αλλά Παναγία: «Χαρε, γία γίων μείζων». Δεν είναι χαριτωμένη αλλά Κεχαριτωμένη.

 


 

 

Γι’ αυτό καταφεύγουμε με ευλάβεια στο πανάγιο πρόσωπό της και την παρακαλούμε να μεσολαβεί με τη βοήθειά της, ώστε να ζούμε μέσα στην Εκκλησία με τα χαριτόβρυτα Μυστήρια, να τρεφόμαστε με τη ζωή της Εκκλησίας, για να ελπίζουμε στα αγαθά της αιωνίου ζωής. Η Πανάχραντη Θεοτόκος είναι για μας και υμνείται ως: « λκς τν θελόντων σωθναι», «ξύλον εσκιόφυλλον, φ’ ο σκέπονται πολλοί», «πύρινος στλος δηγν τος ν σκότει» και «Φωτοδόχος λαμπάδα, τος ν σκότει φανεσα», « κλες τς Χριστο βασιλείας», «λπς γαθν αωνίων», «χρωτς το μο θεραπεία και ψυχς τς μς σωτηρία»…

 

Ο μακαριστός Γέροντας Μωυσής, ο Αγιορείτης γράφει για την Παναγία: «Η Παναγία είναι η μόνη ελπίδα. Δεν υπάρχει άλλη για τους πολλούς απελπισμένους. Δεν στεκόταν στα δεκανίκια των λόγων των άλλων. Στηριζόταν στον Σταυρό του Υιού της. Ο πόνος την ομόρφαινε πιο πολύ. Στον κίνδυνο βρήκε τη λύτρωση. Επέλεξε τη σιωπή. Κυνηγήθηκε. Αγάπησε τα δύσκολα. Άντεξε στον πόνο. Έπαθε λοιπόν και έμαθε. Κέρδισε και έχει να δώσει. Ό,τι έχει είναι δικό μας. Ο πλούτος ακένωτος, ζωοδόχος πηγή, ζωηφόρος αγάπη, επιτάφιος της απόγνωσης. Το πέμπτο Ευαγγέλιο της Παναγίας είναι όλο λευκές σελίδες, είναι γραμμένο από θωπευτική σιωπή, από μελάνι παραμυθίας».

 

«Χαρά το κόσμου πάρχεις, μαρτωλών λιμήν· χειμαζομένων ρύστις, Θεοτόκε Παρθένε· δέξαι ον βο σοι κμο τν εχήν, κα τν δέησιν χραντε, ν κα προσάγαγε τάχει τ σ Υἱῷ, να σώση με τν σωτον». ΑΜΗΝ!

 

«ὦ πανύμνητε Μτερ, τεκοσα τν πάντων γίων, γιώτατον Λόγον· δεξαμένη γρ τν νν προσφοράν, π πάσης ρσαι συμφορς παντας, κα τς μελλούσης λύτρωσαι κολάσεως, τος σο βοντας· ΑΛΛΗΛΟΥΪΑ»!

 


 
 

κ τς ερς Μονς