Ποιμαντορική Εγκύκλιος Πάσχα 2022

 Πρς τούς Κληρικούς, μοναχούς καί λαϊκούς

τς ερς Μητροπόλεως Ατωλίας καί καρνανίας

 

 Ἀγαπητοί Πατέρες καί δελφοί,

ς Τοποτηρητής τς ερς Μητροπόλεως Ατωλίας καί καρνανίας χω τήν μεγάλη χαρά νά πευθυνθ ατήν τήν μεγάλη μέρα τς κκλησίας σέ λους σς, τούς ελογημένους Κληρικούς, μοναχούς καί λαϊκούς πού κατοικετε στόν χρο τς ερς Μητροπόλεως Ατωλίας καί καρνανίας, καί νά σς πευθύνω τόν θριαμβευτικό χαιρετισμό «Χριστός νέστη».

 

Ατός χαιρετισμός δείχνει τι άν λες ο θρησκεες χουν κάποιο θνητό ρχηγό καί δρυτή, Χριστιανισμός πού δέν εναι μιά πλή θρησκεία, λλά κκλησία, χει κεφαλή τόν ναστάντα Χριστό πού μένει στόν αἰῶνα ζν καί ζωογονε τά μέλη το νδόξου Σώματός Του. διος βεβαιώνει: «Μή φοβο· γ εμι πρτος καί σχατος καί ζν, καί γενμην νεκρς, καί δού ζν εμι ες τούς αἰῶνας τν αἰώνων, καί χω τάς κλες το θαντου καί το δου» (π. α΄, 17-18). Ατός εναι λόγος γιά τόν ποο μες ο ρθόδοξοι Χριστιανοί μνομε καί δοξάζουμε τόν ναστάντα Χριστό σέ λη τήν περίοδο το Πεντηκοσταρίου, λλά καί κάθε Κυριακή πού εναι τό βδομαδιαο Πάσχα.

 

Ατό ασθανόμαστε κυρίως μες ο ρθόδοξοι Χριστιανοί, γιατί εμαστε μέλη τς ρθοδόξου κκλησίας πού διατηρε τήν ρθή πίστη καί τήν ρθή ζωή, χει τήν λήθεια, πως τήν ποκάλυψε σαρκος Λόγος, Κύριος τς Δόξης, στούς Προφτες τς Παλαις Διαθήκης, καί Σεσαρκωμένος Λόγος στούς ποστόλους καί τούς γίους τς Καινς Διαθήκης.

 

κκλησία, μως, δέν εναι πλς πάνω πό κάθε θρησκεία, λλά εναι τό Σμα το ναστάντος Χριστο καί μέσα σέ ατήν τήν τμόσφαιρα τελονται λα τά για Μυστήρια, μέ ποκορύφωμα τό Μυστήριο τς θείας Εχαριστίας, που κοινω-νομε το Σώματος καί το Αματος το Χριστο. κκλησιαστική ζωή δέν εναι μιά συναισθηματική ζωή, δέν εναι κάποια θη καί θιμα, λλά εναι μπειρική καί ναστάσιμη ζωή. Μέσα στήν κκλησία ποβάλλουμε τήν πελπισία καί τόν φόβο το θανάτου, τήν θλίψη καί τήν κατήφεια, τόν τομισμό καί τήν φιλαυτία, καί γεμίζουμε πό πίστη, γάπη, λπίδα καί ζωή.

 

πειτα, θεολογία τς κκλησίας δέν εναι φιλοσοφική, λλά μπειρική, σταυροναστάσιμη. ν φιλοσοφία κανοποιε τήν φαντασία καί τόν νθρώπινο στοχασμό, θεολογία εναι μπειρία το ζντος Θεο καί γι’ ατό γιάζει λον τόν νθρωπο. Κάθε φιλόσοφος προσπαθε νά ρμηνεύση τό γιατί πάρχει κόσμος, πο φείλεται τό κακό πού πάρχει σέ ατόν, γιατί νά κυριαρχ θάνατος μέσα στήν φύση καί τόν διο τόν νθρωπο, καί πως εναι φυσικό δίνονται πολλές παντήσεις, σοι εναι καί ο φιλόσοφοι καί φιλοσοφοντες. μως, ο πόστολοι καί ο Πατέρες τς κκλησίας, πειδή ζον μέσα στό ναστημένο Σμα το Χριστο διακατέχονται πό τήν δύναμη τς ζως καί τς ναστάσεως καί εναι γεμάτοι πό λπίδα, ζον τό τι Χριστός νίκησε τόν θάνατο καί μεταγγίζει ατήν τήν ναστάσιμη ζωή στούς φίλους Του.

 

Ο νθρωποι πού κλείνονται στόν αυτό τους διακατέχονται πό τήν πελπισία καί τόν φόβο το θανάτου. θάνατος δέν εναι μόνο να συνταρακτικό γεγονός πού ρχεται στό τέλος τς βιολογικς ζως το κάθε νθρώπου, λλά φίσταται μέσα στήν παρξή μας πό τήν πρώτη στιγμή τς συλλήψεώς μας μέ τά γονίδια τς γηράνσεως, δηλαδή τά γονίδια τς φθορς, τν σθενειν καί το θανάτου. κόμη πολλοί νθρωποι ασθάνονται σάν νά βρίσκονται μέσα σέ ναν προσωπικό δη, που κυριαρχε θλίψη, πόνος, τό σκοτάδι τς ρήμωσης, μοναξιά, πόγνωση καί πελπισία.

 

μως, σοι πιστεύουν στήν νάσταση το Χριστο, καί ζον ν Χριστ τήν ναστάσιμη ζωή μέσα στήν κκλησία πού εναι τό Σμα το ναστάντος Χριστο, ποδιώκουν τόν φόβο το θανάτου, πομακρύνουν τήν θλίψη καί τήν πελπισία καί εναι φωτεινοί νθρωποι, δυνατοί κόμη καί στίς δύσκολες περιστάσεις τς ζως τους. Ατό γίνεται γιατί πικαλονται τόν ναστάντα Χριστό καί κενος ρχεται μέσα στόν προσωπικό τους δη καί τούς γεμίζει μέ φς καί ερήνη.

 

Σήμερα, ατή τήν μέρα τς ναστάσεως το Χριστο λα εναι πλημμυρισμένα στό οράνιο Φς, λα εναι χαρούμενα. Πρέπει, μως, νά εχόμαστε ατή πνευματική χαρά νά μήν εναι πρόσκαιρη, νά μή συνδέεται μέ μερικές μέρες τόν χρόνο, λλά νά συνοδεύη πάντα τήν ζωή μας, δηλαδή τό Φς το ναστάντος Χριστο νά μεταμορφώση λη τήν ζωή μας σέ μιά ναστάσιμη ορτή. Πρέπει νά ντιμετωπίζουμε τίς ρρώστιες, τίς πτώσεις, τήν στέρηση τν γαπητν μας νθρώπων, τά οκογενειακά καί οκονομικά ζητήματα μέ τήν λπίδα καί τήν πίστη στήν νάσταση το Χριστο.

 

Εχομαι σέ λους τούς γαπητούς ρθοδόξους Χριστιανούς πού κατοικον στήν ερά Μητρόπολη Ατωλίας καί καρνανίας νά χουν σωματική γεία, ρθόδοξη πίστη, λλά κυρίως νά εναι γεμάτοι πό τό Φς καί τήν χαρά τς ναστάσεως το Χριστο. Τότε δέν θά διακατέχονται πό τήν πελπισία καί τόν πόνο, πό τά προβλήματα καί τίς δοκιμασίες τς ζως. Τότε, ορτή τς ναστάσεως το Χριστο δέν θά εναι μιά κοινωνική, ποχιακή καί συναισθηματική ορτή, λλά θά εναι δύναμη τς ζως τς καταλύτου, ορτή λπίδας, γάπης καί σχυρο νοήματος γιά τήν ζωή, θά εναι τό αώνιο Πάσχα.

 

Χριστός νέστη, δελφοί.



 

 

Μέ ναστάσιμες εχές

Ο ΤΟΠΟΤΗΡΗΤΗΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Ο ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ ΙΕΡΟΘΕΟΣ