Η Ρωμιοσύνη είναι ζυμωμένη με την Ορθοδοξία

 Ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, με το προσωνύμιο ο Γέρος του Μοριά υπήρξε Έλληνας αρχιστράτηγος και ηγετική μορφή της Επαναστάσεως του 1821, οπλαρχηγός, πληρεξούσιος, Σύμβουλος της Επικρατείας.

 

Ήταν ο άνθρωπος που πίστεψε στο δίκαιο για την απελευθέρωση της Ελλάδος, όχι με λόγια και θεωρίες, αλλά με έργα, αγώνες και θυσίες. Κυρίως όμως διέθετε και μία βαθιά πίστη στον Χριστό και στην Παναγία ότι θα είναι αρωγοί στον δύσκολο αυτόν Αγώνα για την Ελευθερία των Ελλήνων, μετά από τετρακόσια χρόνια δουλείας.

 

Στην κρίσιμη καμπή της Εθνεγερσίας, όταν όλα έμοιαζαν χαμένα, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης προσέφυγε στην Παναγία, ζητώντας βοήθεια. Και η Παναγία τον άκουσε. Και η φλόγα της Επανάστασης ξαναφούντωσε στις ψυχές των Ελλήνων. Σημειώνει ο Κολοκοτρώνης στα απομνημονεύματά του, διά χειρός Τερτσέτη:

 

Η προσευχή του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Παναγία

 


 

«Ήταν μία εκκλησία εις τον δρόμον, η Παναγία στο Χρυσοβίτσι, και το καθησιό μου ήτο όπου έκλαιγα την Ελλάς…

 

Σίμωσα, έδεσα το άλογό μου σ’ ένα δένδρο, μπήκα μέσα και γονάτισα. Παναγία μου είπα από τα βάθη της καρδιάς μου και τα μάτια μου δάκρυσαν. Παναγία μου βοήθησε και τούτη τη φορά τους Έλληνες να ψυχωθούν. Έκανα το Σταυρό μου, ασπάσθηκα την εικόνα της, βγήκα από το εκκλησάκι, πήδηξα στο άλογό μου και έφυγα. Σε λίγο μπροστά μου, ξεπετάγονταν οχτώ αρματωμένοι, ο εξάδελφός μου ο Αντώνης Κολοκοτρώνης και επτά ανήψια του.

 

– Κανείς δεν είναι στην Πιάνα, μου είπε ο Αντώνης. Ούτε στην Αλωνίσταινα. Είναι φευγάτοι.

– Ας μην είναι κανείς, αποκρίθηκα. Ο τόπος σε λίγο θα γιομίσει παλληκάρια… «Ο Θεός υπέγραψε την λευτεριά της Ελλάδος και δεν θα πάρει πίσω την υπογραφή Του».

(Απόσπασμα από τα Απομνημονεύματα του Θ. Κολοκοτρώνη)

 

κ τς ερς Μονς