Προσευχή στην Παναγία - Αγίου Γρηγορίου Παλαμά

 Παρθένε Δέσποινα Θεοτόκε κατά σάρκα γεννήσασα τόν Θεόν Λόγον, γνωρίζω τι δέν εναι επρεπές, οδέ ξιον ες μέ τόν πανάσωτον, τόν χοντα μεμολυσμένους τούς φθαλμούς καί τά χείλη κάθαρτα, νά δω τήν εκόνα Σου τς γνς, τς ειπαρθένου, τς χούσης τό σμα καί τήν ψυχήν καθαρά καί μόλυντα, λλ πεναντίας πρέπει νά μισηθ σωτος καί νά πιτιμηθ πό τς μετέρας καθαρότητος. Πλήν πειδή Θεός τόν ποον γέννησες, γινεν νθρωπος πως καλέσ τούς μαρτωλούς ες μετάνοιαν, λαμβάνω καί γώ τό θάρρος καί προσέρχομαι πρός Σέ, παρακαλν μετά δακρύων.

 

 


 

Πρόσδεξε τήν παράκλησίν μου διά τς παλλαγς τν πολλν καί χαλεπν πταισμάτων μου καί παρακάλεσον τόν Μονογεν Σου Υόν καί Θεόν πως λεήσ τήν θλίαν καί ταλαίπωρον ψυχήν μου. Διότι διά τό πλθος τν νομιν μου μποδίζομαι νά στρέψω τό βλέμμα μου πρός Ατόν καί νά ζητήσω συγχώρησιν καί διά ατό σέ προβάλλω μεσίτριαν.

 

πολαύσας πολλν καί μεγάλων δωρεν παρά το δημιουργήσαντός με Θεο, φάνην θλιος καί χάριστος μοιωθείς μέ τά νόητα κτήνη· πτωχεύσας ες τάς ρετάς, πλουτήσας ες τά πάθη, βεβαρυμένος μέ ντροπήν, στερημένος θείας παρρησίας, κατακεκριμένος πό το Θεο, θρηνούμενος πό τν γγέλων, χλευαζόμενος πό το δαίμονος καί μισούμενος πό τν νθρώπων· λεγχόμενος πό τς συνειδήσεως, ντρεπόμενος διά τά πονηρά μου ργα, νεκρός πάρχων πρό το θανάτου καί πρό τς κρίσεως ατοκατάκριτος καί πρό τς τελευτήτου κολάσεως τυγχάνων ατοτιμώρητος πό τς πογνώσεως. Διά τοτο καταφεύγω ες τήν δικήν Σου καί μόνην βοήθειαν, Δέσποινα Θεοτόκε, μυρίων ταλάντων φειλέτης, σώτως τήν πατρικήν οσίαν δαπανήσας, παρανομήσας πέρ τόν Μανασσν, γενόμενος σπλαχνος πέρ τόν πλούσιον, λαίμαργος δολος, τό δοχεον τν πονηρν λογισμν, θησαυροφύλαξ τν ασχρν καί ρυπαρν λόγων καί ξένος πάσης γαθς ργασίας.

 

λεήσόν μου τήν ταπείνωσιν καί συμπάθησόν μου τήν σθένειαν. Μεγάλην χεις τήν παρρησίαν πρός τόν κ Σο τεχθέντα καί οδείς δύναται ς Σύ, Μτερ το Θεο. Δι λα χεις τήν σχύν ς περέχουσα πάντων τν κτισμάτων καί δέν εναι δύνατον ες Σέ οδέν, άν θελήσς. Μή λοιπόν παραβλέψς τά δάκρυά μου, μή ηδιάσς τόν στεναγμόν μου, μή ποστραφς τόν πόνον τς καρδίας μου, μή ντροπιάσς τήν πρός Σέ προσδοκίαν μου, λλά διά τν μητρικν Σου δεήσεων βίασον τήν εσπλαχνίαν το γαθο Υο Σου καί Θεο καί ξίωσόν με τόν ταλαίπωρον καί νάξιον δολόν Σου ν πολαύσω τό πρτον καί ρχαον κάλλος καί τήν πομάκρυνσιν τν παθν, διά νά λευθερωθ πό τάς μαρτίας καί νά γίνω πηρέτης τς δικαιοσύνης, νά κδυθ τόν μιασμόν τς σαρκικς δονς καί νά νδυθ τόν γιασμόν τς ψυχικς καθαρότητος, νά νεκρωθ διά τόν κόσμον καί νά ζήσω ν τ ρετ.

 

δοιποροντά με συνόδευσον, πλέοντα ν θαλάσσ σύμπλευσον, γρυπνοντα με νίσχυσον, θλιβόμενον παρηγόρησον, λιγοψυχοντα παρακάλεσον, σθενοντα δώρησόν μου τήν ασιν, δικούμενον ρσαί με, συκοφαντούμενον θώωσον, ες θάνατον κινδυνεύοντα προφθάσασα λύτρωσόν με, ες τούς οράτους χθρούς δεξον με καθ κάστην φοβερόν.

 

Ναί περάγαθε Δέσποινα Θεοτόκε, μετά Θεόν λπίς πάντων τν περάτων τς γς, πάκουσον τν οκτρν δεήσεων καί μή μέ ντροπιάσς πό τς προσδοκίας μου. Τόν βρασμόν τς σαρκός κατάπαυσον, τήν ν τ ψυχ μου γριωτάτην ταραχήν κατεύνασον, τόν πικρόν θυμόν καταπράϋνον, τόν τύφον καί τήν λαζονίαν τς ματαίας οήσεως κ το νοός μου φάνισον, τάς νυκτερινάς φαντασίας τν πονηρν πνευμάτων καί τάς καθημερινάς καθάρτους προσβολάς πομάκρυνον τς καρδίας μου. Παίδευσόν μου τήν γλσσαν να μιλ τά συμφέροντα, δίδαξον τούς φθαλμούς μου νά βλέπουν ρθς τήν δόν τς ρετς, νίσχυσον τούς πόδας μου να βαδίζουν τήν μακαρίαν δόν τν ντολν το Θεο, τάς χεράς μου γίασον να ξίως αρω ατάς πρός τόν ψιστον. Καθάρισόν μου τό στόμα να μετά παρρησίας πικαλεται τόν Πανάγιον Πατέρα καί Θεόν. νοιξόν μου τά τα, να κούω ασθητς καί νοητς τά πέρ μέλι καί κηρίον γλυκύτερα λόγια τν γίων Γραφν καί βι τατα νισχυόμενος πό Σο.

 

Δός μοι καιρόν μετανοίας, λογισμο πιστροφήν, λευθέρωσόν με ξ αφνιδίου θανάτου καί πάλλαξόν με κατακεκριμένον πό τς συνειδήσεως. Καί τελευταον λθέ κοντά μου κατά τόν χωρισμόν τς ψυχς μου πό το θλίου μου σώματος, να λαφρύνης τήν φόρητον ατήν βίαν, νακουφίσς τόν νέκφραστον πόνον, παρηγορήσς τήν παραμύθητον στενοχωρίαν. να τς σκοτεινς μορφς τν δαιμόνων λυτρώσς, παραμερίζουσα τόν ρχοντα το σκότους καί σχίζουσα τά χειρόγραφα τν πολλν μου μαρτιν. Καί να μέ οκειώσς μέ τόν Θεόν καί μέ καταξιώσς τς κ δεξιν ατο παραστάσεως ν τ φοβερ Κριτηρί καί νά μέ κάμς κληρονόμον τν αωνίων καί διαφθόρων γαθν.

 

Ταύτην τήν ξομολόγησιν Σο κάμνω Δέσποινά μου Θεοτόκε, τό φς τν σκοτισμένων μου φθαλμν καί παραμυθία τς ζως μου, μετά Θεόν λπίς καί προστασία μου, τήν ποίαν δέξου εμενς καί καθάρισόν με πό παντός μολυσμο σαρκός καί πνεύματος καί ξίωσόν με ες τήν παροσαν ζωήν κατακρίτως νά μετέχω το Παναγίου καί χράντου Σώματος καί Αματος το Υο Σου καί Θεο. Ες δέ τήν μέλλουσαν, τς γλυκυτάτης οράνιας τροφς το Παραδείσου, νθα εναι κατοικία πάντων τν εφραινομένων. Τούτων δέ τν γαθν τυχών θλιος, δοξάζω ες τούς αἰῶνας τν αώνων τό πάντιμον καί μεγαλοπρεπές νομα το Υο Σου καί Θεο το δεχομένου πάντας τούς μετανοοντας ξ λης ψυχς διά Σέ τήν γενομένην μεσίτριαν καί γγυήτριαν πάντων τν μαρτωλν, διότι διά Σο Πανύμνητε καί περάγαθε Δέσποινα περισώζεται λόκληρος νθρωπίνη φύσις ανοσα καί ελογοσα Πατέρα καί Υόν καί γιον Πνεμα, τήν Παναγίαν Τριάδα. μήν.

 

ΠΗΓΗ: γίου Γρηγορίου Παλαμ, https://timiosprodromos.com

 


 

κ τς ερς Μονς