Άγιος Ιάκωβος της Ευβοίας - Θαυμαστά γεγονότα

 Μία συγκλονιστική διήγηση παραμονές του Οσίου Δαυίδ

                                                  

 


 

Η παρακάτω διήγηση έλαβε χώρα μία ημέρα παραμονές της εορτής του Οσίου Δαυίδ του εν Ευβοία, του οποίου η μνήμη πανηγυρίζεται την 1η Νοεμβρίου εκάστου έτους. Έλεγε ο μακαριστός π. Σεραφείμ, μοναχός της Μονής Οσίου Δαυίδ και υποτακτικός του Οσίου Ιακώβου:

 

  «…Μία μέρα, παραμονή της εορτής του Οσίου Δαυίδ, ήμουν τόσο κουρασμένος που παρακάλεσα τον Άγιο να με παρηγορήσει, να μου δώσει δύναμη. Στεκόμουν στο πορτάκι τον Ιερού, οπότε βλέπω τον π. Ιάκωβο με το σκουφάκι στο κεφάλι να περνάει από μπροστά μου και να πηγαίνει προς την είσοδο του Ναού. Μου έκανε εντύπωση ότι τέτοια επίσημη μέρα και μάλιστα λίγο πριν τον Εσπερινό δεν φορούσε ο Γέροντας το επανωκαλύμμαυχό του. Τον φώναξα λοιπόν: 

– Πάτερ Ιάκωβε, πάτερ Ιάκωβε, έλα από εδώ. Έχω ανοικτή την πόρτα τον Ιερού. Τον είδα να γυρίζει πίσω και ενώ κρύφτηκε πίσω από το καμπαναριό, δεν τον ξαναείδα. Φοβήθηκα μήπως έπαθε τίποτε και πήγα να δω τι συμβαίνει. Αλλά δεν υπήρχε κανείς.  

 

Στη στιγμή, βλέπω τον π. Ιάκωβο με το επανωκαλύμμαυχό του να κατεβαίνει τη σκάλα με εκείνη την ιεροπρέπεια και σοβαρότητα που είχε. Και τον ρωτώ:

– Πάτερ Ιάκωβε, πού πήγες προηγουμένως, όταν κατέβηκες με το σκουφάκι και χάθηκες ξαφνικά;   

Τότε χαμογέλασε ο Γέροντας και είπε:

– Εγώ ήμουν, πάτερ Σεραφείμ; Ο ΑΓΙΟΣ ΗΤΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΜΟΥ. Δεν τον είχες παρακαλέσει να τον ιδείς και να σε παρηγορήσει; ΑΥΤΟΣ ΗΤΑΝ!»

 

Ήξερε ο Γέροντας το αίτημα της προσευχής μου, ως διορατικός που ήταν. Εκείνο που ξέρω είναι ότι ο Γέροντας επιμελώς έκρυβε τα χαρίσματά του. Δεν τα έδειχνε, γιατί ήταν άνθρωπος ταπεινός. Ακούγαμε από τους εξομολογούμενους να μας λένε: «Πήγα και μου είπε ό,τι πρόβλημα είχα». Και εκείνος, όταν τον ρωτούσαμε, έκανε πως δεν ήξερε τίποτε.

 

* Γυναίκα πάμπτωχη δεν μπορούσε να κάνει παιδί. Αφήνει τη βέρα της επάνω στο μνήμα του Αγίου Ιακώβου, από τον οποίο είδαν τα μάτια μου και τον παρακαλεί με δάκρυα στα μάτια να της δώσει ένα παιδί. Δεν έχω τίποτε πιο πολύτιμο να σου δώσω. Μετά από τρείς μήνες η γυναίκα συλλαμβάνει και γεννά ένα όμορφο αγόρι. Το αγόρι όμως όταν γεννήθηκε έσφιγγε τα δάχτυλά του επίμονα και ο γιατρός τρόμαξε να ανοίξει τη μικρούλα του γροθιά στο δεξιό του χέρι. Ανοίγει τα δαχτυλάκια του και βλέπει μία χρυσή βέρα, τη βέρα της μητέρας! Απίστευτο και όμως αληθινό!

 

*Ο κ. Γιώργος Ιωαννίδης, γιατρός παθολόγος από το Βόλο, (προσωπικός γιατρός του τότε Μητροπολίτου Δημητριάδος και μετέπειτα Αρχιεπισκόπου κ. Χριστοδούλου) ανέφερε τα εξής: «Φεύγοντας από τη Μονή του Όσιου Δαυΐδ, οπού είχα έλθει με την οικογένειά μου για προσκύνημα το Σεπτέμβριο του 1997, κι ενώ βρισκόμουν στην πύλη της αισθάνθηκα μέσα μου μια δυνατή επιθυμία να πάω να ξαναπροσκυνήσω τον τάφο του Γέροντα Ιακώβου. Αισθανόμουν όπως αισθάνεται κάποιος πού ξέχασε πίσω του κάτι πολύτιμο και θέλει να γυρίσει να το πάρει. Πραγματικά γύρισα με το γιο μου και στο ένα μέτρο πριν από τον τάφο του Γέροντα βλέπω κάτω στη γη ένα κομποσχοίνι. Παίρνω το κομποσχοίνι στο χέρι μου, το υψώνω και το κρατώ επιδεικτικά, ώστε αν κάποιος από τους γύρω προσκυνητές το έχασε, να το δει και να ‘ρθει να το πάρει.                                                    Εκείνη όμως ακριβώς τη στιγμή ακούω φωνή πίσω μου πού μου έλεγε: «Τι ψάχνεις; Για σένα είναι το κομποσχοίνι». Γυρίζω και σε απόσταση ενός μέτρου βλέπω ολοζώντανο το Γέροντα Ιάκωβο να μου χαμογελά. Τον είδα ολοκάθαρα. Διέκρινα την υγρασία των ματιών του, τις φλεβίτσες στο πρόσωπό του, τη γενειάδα του, όπως την είχε. Ένοιωσα κάτι το ξεχωριστό, συγκλονίστηκα. Η κυριολεκτικά αυτή ζωντανή παρουσία του Γέροντα Ιακώβου μπροστά μου ήταν καθοριστική κι έβαλε μέσα μου τη σφραγίδα περί της βεβαιότητας της θείας παρουσίας».

 

ΠΗΓΗ: Αποσπάσματα από το βιβλίο: «Ένας άγιος Γέροντας, ο μακαριστός π. Ιάκωβος», Έκδοση των Πατέρων της Ι.Μονής Οσίου Δαυίδ, Λίμνη Ευβοίας.

 


 

 

 

πολυτίκιον. χος α΄. Τς ρήμου πολίτης.

Λαμπρυνθες το Δεσπότου ταπεινώσει, άκωβε, κάλλος νεδύθης ρχαον, καταυγάσας τν Εβοιαν. Δι συλλειτουργν τος Χερουβείμ, ράθης κκλησίας χαρμονή, σν Δαβδ κα ωάνν, λαστικς φαιδρύνων τος βοντάς σοι· Δόξα τ σ δοξάσαντι Χριστ, δόξα τ σ γιάσαντι, δόξα τ νεργοντι δι σο, πσιν άματα.

 


 

 

κ τς ερς Μονς