Από τα θαύματα του αγίου Μηνά (εορτάζει 11 Νοεμβρίου)

 Ο Άγιος Μηνάς ο Μεγαλομάρτυς (εγεννήθη στην Αίγυπτο στα μέσα του 3ου αιώνα μ.Χ, εκοιμήθη πιθανότατα το 304 μ.Χ.) επιτελεί αναρίθμητα θαύματα μέχρι και σήμερα. Όσοι πιστοί τον επικαλούνται, θυμούνται με ευγνωμοσύνη τις πάμπολλες ευεργεσίες του Αγίου Μηνά. Παραθέτουμε δύο θαύματά του:

 

 


 

Ο Άγιος Μηνάς σώζει από βιασμό μία γυναίκα που τον επικαλέστηκε  και θεατρίζει τον επίδοξο βιαστή!

 

Ενώ κάποια γυναίκα πήγαινε στην Εκκλησία του αγίου Μηνά, κατά την ημέρα της γιορτής του για να εκκλησιαστεί, ξαφνικά κάποιος όρμησε εναντίον της και προσπάθησε να την βιάσει. Τότε, η γυναίκα επικαλέστηκε τον άγιο, να σπεύσει για να την βοηθήσει και γι’ αυτό ο άγιος δεν άργησε να της συμπαρασταθεί. Και όχι μόνον την έσωσε αλλά και θεάτρισε, διαπόμπευσε και ρεζίλεψε τον επίδοξο βιαστή με τον εξής τρόπο.

 

Ο άνθρωπος αυτός για να μην του φύγει το άλογό του, το έδεσε επάνω στο πόδι του και ενώ επιχειρούσε να βιάσει την γυναίκα, εξαγριώθηκε εναντίον του το ζώο γι’ αυτό που προσπαθούσε να κάνει το αφεντικό του, και έτσι όχι μόνο τον εμπόδισε να πραγματοποιήσει την βάναυση και αισχρή αυτή πράξη, αλλά και άρχισε να τον τραβά και να τον σέρνει κατά γης. Το άλογο δεν σταμάτησε να σέρνει τον αφέντη του μέχρι που τον οδήγησε στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό του αγίου Μηνά. Όταν, λοιπόν, έφτασαν έξω από την Εκκλησία, το ζώο άρχισε να χρεμετίζει δυνατά και έτσι κίνησε την προσοχή του κόσμου που βρισκόταν στον ναό, όπως και όλων όσων έφταναν εκείνη την στιγμή.

 

Κατατρομαγμένος ο επίδοξος βιαστής από την συμπεριφορά του αλόγου του το οποίο συνέχιζε να εξαγριώνεται εναντίον του, κατάλαβε το λάθος του και την θαυμαστή επέμβαση του αγίου Μηνά, και φοβούμενος μήπως πάθει κάτι χειρότερο, απέβαλε την ντροπή που ένιωθε, και άρχισε να εξομολογείται δημόσια το αμαρτωλό του ατόπημα.

 

Και, τότε, ημέρεψε το άλογο, και αυτός το έλυσε από πάνω και κατέφυγε στον ναό και προσέπεσε με ταπείνωση  μπροστά στην εικόνα του αγίου Μηνά και τον παρακαλούσε να μην τον αφήσει να πέσει ξανά σε τέτοιο ή αντίστοιχο πειρασμό.

 

ΠΗΓΗ: Από τον Μεγάλο Συναξαριστή της Εκκλησίας, τόμος 11ος, μήνας Νοέμβριος.   (Διασκευή, επιμέλεια Στέλιος Κούκος)

 

 


 

 

 

 «Αγιε Μην μου, δ εσαι κα δν μο μιλς; Εσαι τελευταα μου λπδα!»

 

Ένα ακόμα θαυμαστό περιστατικό από την ζωή των οσίων γερόντων του Αγίου Όρους, που συνέβη στον Μακαριστό Γέρων Εμμανουήλ Γρηγοριάτη (1918-2008)

 

~ γ κποτε, ς Μοναχς θυμμαι, μουν πολ ρρωστος. Επρεπε ν κνω μα γχερησι στν καροτδα. Ο ατρο μο επαν, τι ἐάν δν τν κνω, θ τελεισω τν ζων μου σ λγες μρες. Ἐάν θ τν κνω, θ συμβον δο πργματα· θ πεθνω πνω ες τν γχερησι, θ παραμενω «φυτ».

 

Επα στν αυτν μου, τι κενη τν νκτα θ κνω γρυπνα, ν παρακαλσω τν Χριστ, τος Αγους μας, ν μ πληροφορσουν τ πρπει ν κνω. Προσευχμουν ρθιος π ρκετς ρες. Κουρσθηκα κι κθισα λγο ν ξεκουρασθ. Ττε μ πρε πνος κα εδα τ ξς νειρο.

 

Εδα τι ερισκμουν σέ μα κκλησα. Στ τμπλο τς ποας ο Αγιοι σαν διαστσεων τριν μτρων κα φρδους δο μτρων. Μ θαυμασμ βλεπα, τι τ πρσωπα το Χριστο, κα τς Παναγας, σαν ζωνταν, δηλαδ στκοντο κε ς ζωντανο νθρωποι. πλησασα στν Χριστ, το βαλα τρες μετνοιες, κα το επα· «Πς μου Δσποτα Χριστ μου, εναι θλημ σου ν γν γχερησις χι;»

 

κενος μο χαμογλασε χωρς ν μο μιλσ. Μετ πγα δπλα στν εκνα τς Παναγας. Στεκταν σοβαρ, λσωμη κα μ κτταζε. Τς επα: «Παναγα μου, σ εσαι γγυτρι μου στν Χριστ γι τν σωτηρα μου. Σ παρακαλ, πς μου τ ν κνω;»

 

Κα κενη μο χαμογλασε χωρς ν μο μιλσ. Ττε ναρωτθηκα ες τν πνο μου: «Σ ποον Αγιο ραγε ν εναι φιερωμνη ατ κκλησα;». Κυττζω δπλα, κα τ βλπω; Τν Αγιο Μην. Ατν τν Αγιο τν ελαβομην π χρνια κα τν ασθανμουν στεν φλο κα σντροφ μου σ κθε δυσκολα μου. Οταν τν εδα το επα:

 

«Αγιε Μην μου, δ εσαι κα δν μο μιλς; Εσαι τελευταα μου λπδα. Σ παρακαλ μ παραβλψς τν πνο μου κα τν δυσκολα πο μ βρκε. Πς μου καθαρ, μ να να να χι, διατ καί γρμματος κα χονδροκφαλος εμαι. Ν γν γχερησις ν μ γν;».

 

Ττε εδα μ χρυσ γρμματα μκους νς μτρου μπροστ ες τ σμα το Αγου τρα γρμματα «Να». Αρχισα ν κλαω π τν χαρ μου, ν κνω προσευχς εχαριστας κα ν τρχω πλον στος ατρος, ν τος επ, τι πιθυμ ν κνω τν γχερησι. Εγινε γχερησις, χωρς καννα πρβλημα, κα πστρεψα στ κελλον μου.

Δξα σοι Θες κα Αγιος Μηνς, βοθει μας ν εναι πντοτε!.

 

ΠΗΓΗ: Από το βιβλίο: «ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΙΚΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟ»

– Μοναχο Δαμασκηνο Γρηγοριάτου.

 


 

κ τς ερς Μονς