Τὸ βαθύτερο νόημα τῆς ζωῆς εἶναι νὰ ἑτοιμασθοῦμε γιὰ τὴν ἄλλη ζωὴ! - Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου

  Γροντα, νας νος ξαφανσθηκε, φο φησε σημεωμα στος γονες του τι θ ατοκτονση, γιατ δν εναι μορφος κα τι γι᾿ ατ φτανε κενοι.

 

 


 

 – Δν χουν συλλβει τ βαθτερο νημα τς ζως ο νθρωποι. Δν πιστεουν στν λλη ζω. λο τ βσανο π κε ξεκινει. «Εμαι δικημνος, σο λει· ο λλοι χαρονται, γ δν χαρομαι». Δν εναι εχαριστημνοι μ ,τι χουν, μπανει κα γωϊσμς, κα βασανζονται. Θες λον τν κσμο τν γαπει. Στν κθε νθρωπο δωσε ατ πο τν φελον, ετε τ μπϊ ετε τν λεβεντι ετε τν μορφι κ.λπ., ,τι θ τν βοηθση, ν τ ξιοποιση, ν σωθ. λλ κσμος βασανζεται … καθνας ν χαρεται, πως Δημιουργς τν φτιαξε.

 

ταν νθρωπος βοηθηθ ν πιστψη στν Θε κα στν μλλουσα ζω, τν αἰώνια, – συλλβη δηλαδ τ βαθτερο νημα τς ζως – κα μετανοση, λλξη ζω, ρχεται μσως θεα παρηγορι μ τν Χρη το Θεο, ποα τν λλοινει, διχνοντας κα λα τ κληρονομικ του λαττματα. Πολλο νθρωποι πο μετανησαν, γωνσθηκαν μ φιλτιμο ταπειν, χαριτθηκαν, γιναν κα  γιοι, κα τος προσκυνμε τρα μ ελβεια κα ζητμε κα τς πρεσβεες τους, ν προηγουμνως εχαν πολλ πθη κα κληρονομικ. σιος Μωϋσς Αθοψ λ.χ., ν ταν πι αμοβρος ληστς, μ κληρονομικ κακα, μλις πστεψε στν Θε, μετανησε, σκθηκε, φυγαν λα τ πθη, τν πισκφθηκε Χρις το Θεο, κα ξιθηκε ν λβη κα τ προφητικ χρισμα. Πρασε στν εαισθησα κμη κα τν Μγα ββ ρσνιο, ποος ταν π ρχοντικ οκογνεια τς Ρμης, κατεχε τν σοφα κα τν ρετ, φο ατοκρτωρ Θεοδσιος το νθεσε τν μρφωση τν δο παιδιν του. λλά διακρθηκε ς μοναχς γι τν μεγλη αστηρτητα κα τν σκληραγωγα του.

 

 – Γροντα, δηλαδ ποι εναι κριβς τ νημα ατς τς ζως;

 

 – Ποι εναι; Ν τοιμασθομε γι τν Πατρδα μας, τν Οραν, τν Παρδεισο. Τ πν εναι ν συλλβη νθρωπος ατ τ βαθτερο νημα τς ζως, πο εναι σωτηρα τς ψυχς. ταν νθρωπος πιστεη στν Θε κα στν μλλουσα ζω, ττε καταλαβανει τι ατ ζω εναι μταιη κα τοιμζει τ διαβατρι του γι τν λλη ζω. Ξεχνομε τι λοι θ φγουμε. Δν θ βγλουμε ρζες δ. Ατ ζω δν εναι γι ν καλοπερσουμε. Εναι ν δνουμε ξετσεις, γι ν περσουμε στν λλη ζω. Γι' ατ σκοπς μας πρπει ν εναι ν τοιμασθομε, στε ν φγουμε μ ναπαυμνη συνεδηση, ταν μς καλση Θες, κα ν πετξουμε κοντ Του… Σ᾿ ατν τν ζω δοκιμζεται καθνας, ν νταποκρνεται σ σα ζητει Θες.

 


 

 

 – Γροντα, τ πρπει ν χη κανες πντα στν νο του, γι ν κνη τ θλημα το Θεο;

 

 – Ν χη τν νο του στν Θε. Ν σκφτεται γιατ ρθαμε σ᾿ ατν τν ζω. δ δν ρθαμε γι ν κνουμε τ πντα κα ν βολευτομε. ρθαμε γι ν τοιμασθομε γι τν λλη ζω. νος μας λοιπν πρπει ν εναι διαρκς κε κα σ ,τι θ μς βοηθση ν πμε κε. Μ τν φιλτιμη ντιμετπιση, μ τν ταπειν κα φιλτιμο γνα καταλαβανει κανες τ νημα τς πνευματικς ζως. πνευματικ ζω εναι λεβεντι, γλντι πνευματικ. Ξρετε τ θ π γλντι!.. Τ βαθτερο νημα τς ζως – χι το Μοναχισμο λλ τς ζως – χουν ποχρωση λοι ο νθρωποι ν τ συλλβουν. ν τ καναν ατ, δν θ εχαν καθλου μικροπρπειες, γκρνιες κ.λπ. φο πρχει θεα νταπδοση, ν κοιτξουμε πς θ βγλουμε καννα φργκο γι ᾿κε, κα χι πς θ χουμε δ τν ξιοπρπει μας κα πς θ πολαμβνουμε νθρπινες τιμς.

 

ταν νθρωπος τοποθετ τν αυτ του στν πραγματικ ζω, λα τ χαρεται. Χαρεται πο ζ, χαρεται πο θ πεθνη. χι γιατ βαρθηκε τν ζω του, λλ χαρεται πο θ πεθνη κα θ πη κοντ στν Χριστ. Χαρεται, γιατ βλπει τι ατ ζω εναι πρσκαιρη, ν λλη αἰώνια. Δν βαρθηκε τν ζω, λλ σκφτεται «τ θ κνουμε, δν θ φγουμε;» κα τοιμζεται γι ᾿κε, γιατ καταλαβανει τι ατς εναι προορισμς του, τ νημα τς ζως.

 

 

ΠΗΓΗ: Αγ. Παϊσίου Αγιορείτου: Λόγοι Β’ «Πνευματική Αφύπνιση», ΙΕΡΟΝ  ΗΣΥΧΑΣΤΗΡΙΟΝ «ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ  ΙΩΑΝΝΗΣ  Ο  ΘΕΟΛΟΓΟΣ» ΣΟΥΡΩΤΗ  ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1999, σ. 191-192.

 

 


 

 

κ τς ερς Μονς