Εὐχὴ ἐξομολογητικὴ εἰς τὴν ‘Υπεραγίαν Θεοτόκον - Ἁγίου Γρηγορίου Παλαμᾶ

 Παρθένε Δέσποινα Θεοτόκε, τν Θεν Λόγον κατ σάρκα γεννήσασα, οδα μέν, οδα, τι οκ στιν επρεπές, οδ ξιον μ τν οτω πανάσωτον εκόνα καθαρν σο τς γνς, σο τς ειπαρθένου, σο τς σμα κα ψυχν χούσης καθαρ κα μόλυντα, φθαλμος μεμολυσμένοις ρν κα χείλεσιν καθάρτοις κα βεβήλοις περιπτύσσεσθαι, παρακαλεν… Δέξαι μου τν παροσαν τν πολλν κα χαλεπν πταισμάτων ξομολόγησιν, κα προσάγαγε τ μονογενε σου Υἱῷ κα Θε, κετηρίαν ποιοσα, πως λεως γένηται τ θλί κα ταλαιπώρ μου ψυχ· δι γρ τ πλθος τν νομιν μου κωλύομαι το πρς ατν τενίσαι κα ατσαι συγχώρησιν...

 

 


 

λέησόν μου τν ταπείνωσιν, οκτείρησόν μου τν σθένειαν. Μεγάλην χεις πρς τν κ σο τεχθέντα τν παρρησίαν, ς οδες τερος. Πάντα δύνασαι, ς Θεο Μήτηρ. Πάντα σχύεις, ς πάντων περέχουσα κτισμάτων. Οδέν σοι δυνατε, ἐὰν θελήσς μόνον. Μ τ δάκρυά μου παρίδς· μ βδελύξ μου τν στεναγμόν· μ πώσ μου τν γκάρδιον πόνον· μ καταισχύνς μου τν ες σ προσδοκίαν· λλ τας μητρικας σου δεήσεσι τν το γαθο Υο κα Θεο σου βίαστον βιασαμένη εσπλαγχνίαν, ξίωσόν με τν ταλαίπωρον κα νάξιον δολόν σου τ πρτον κα ρχαον παναλαβεν κάλλος τς ψυχς, τν τν παθν μορφίαν ποβαλεν, λευθερωθναι π τς μαρτίας, δουλωθναι τ δικαιοσύν, κδύσασθαι τν μιασμν τς σαρκικς δονς, νδύσασθαι τν γιασμν τς ψυχικς καθαρότητος, νεκρωθναι τ κόσμ, ζσαι τ ρετ· δοιποροντί μοι συνοδεύουσα, ν θαλάσσ πλέοντι συμπλέουσα, ε πολεμοντάς με δαίμονας νικσα, γρυπνοντά με νισχύουσα, πνοντα διαφυλάττουσα, θλιβόμενον παραμυθουμένη, λιγοψυχοντα παρακαλοσα, σθενοντα ωννύουσα, δικούμενον υομένη, συκοφαντούμενον θωοσα, ες θάνατον κινδυνεύοντα συντόμως προφθάνουσα, φοβερόν με ρατος χθρος κα οράτοις δεικνύουσα καθ᾿ κάστην, να γνώσωσι πάντες ο δίκως τυραννοντές με δαίμονες τίνος δολος πάρχω…

 

Δός μοι καιρν μετανοίας κα λογισμν πιστροφς. Αφνιδίου με λευθέρωσον θανάτου. Κατακεκριμένου με συνειδότος πάλλαξον. Τέλος παράστηθί μοι ν τ χωρισμ τς ταπεινς μου ψυχς κ το θλίου τούτου σώματος, τν φόρητον κείνην λαφρύνουσα βίαν, τν νέκφραστον κενον πικουφίζουσα πόνον, τν παραμύθητον κείνην παραμυθουμένη στενοχωρίαν, τς σκοτεινς με τν δαιμόνων λυτρουμένη μορφς, το πικροτάτου λογοθεσίου τν τελωνν το έρος κα τν ρχόντων το σκότους ξαίρουσα, τ χειρόγραφα τν πολλν μου μαρτιν διαρρήσουσα, τ Θε με οκειοσα, τς κ δεξιν ατο κα μακαρίας στάσεως, τς ν τ φοβερ κριτηρί, καταξιοσα, τν αωνίων κα νυποίστων υομένη κολάσεων, τν οιδίμων κα κηράτων γαθν ποιοσα κληρονόμον.

 

Ταύτην σοι προσφέρω τν ξομολόγησιν, Δέσποινα Θεοτόκε, τ φς τν σκοτισμένων μου φθαλμν, παραμυθία μς ψυχς, μετ Θεόν μου λπς κα προστασία· ν εμενς πρόσδεξαι, κα καθάρισόν με π παντς μολυσμο σαρκς κα πνεύματος, ξιοσά με ν τ παρόντι αἰῶνι κατακρίτως μετέχειν το χράντου σώματος κα αματος το Υο κα Θεο σου, ν τ μέλλοντι δ τς γλυκύτητος το ορανίου δείπνου, τς τρυφς το παραδείσου, τς βασιλείας το Θεο, νθα πάντων στν εφραινομένων κατοικία. Κα τούτων τυχν τν γαθν νάξιος, δοξάσω ες αἰῶνα αἰῶνος τ πάντιμον κα μεγαλοπρεπς νομα το Υο κα Θεο σου, το δεχομένου πάντας τος ξ λης μετανοοντας ψυχς, δι τ σ γενομένην πάντων τν μαρτωλν μεστιν κα γγυήτριαν, κα δι σο, πανύμνητε κα περάγαθε Δέσποινα, περισζεται πσα βροτεα φύσις, ανοσα κα ελογοσα Πατέρα κα Υἱὸν κα γιον Πνεμα, τν παναγίαν Τριάδα κα μοούσιον, πάντοτε, νν κα ε κα ες τος αἰῶνας τν αώνων. μήν.

 


 

 

«Πρεσβεία θερμή, καί τεχος προσμάχητον· λέους πηγή, το κόσμου καταφύγιον· κτενς βομεν σοί, Θεοτόκε Δέσποινα, προφθασον· καί κ κινδύνων λύτρωσαι μς· μόνη ταχέως προστατεύουσα.»

 


 

 

κ τς ερς Μονς