Για την Ανάληψη του Κυρίου - Ἁγίου Χρυσοστόμου Σμύρνης

 (Η τελευταία επίσκεψη του Αναστάντος στα Ιεροσόλυμα και η διέλευσή Του μέσα από τους δρόμους της την ημέρα της Αναλήψεως. Κανείς δεν Τον αναγνώρισε σε μία ολόκληρη πόλη!)

 

 


 

Τ Εαγγέλιον τς ναλήψεως, περ ναγινώσκεται σταθερς κατ τν μέραν τς ορτς, πρν διηγηθ τ τς ναλήψεως το Κυρίου, ξιστόρησε μίαν τν προόπτων κα αφνιδίων κείνων μφανίσεων το ησο πρς τος μαθητάς του. Κατ τν διήγησιν ταύτην, ησος δν νεφανίσθη πρς τος μαθητάς το ν τ τόπ, πόθεν μελλε ν᾿ ναληφθ, π το ρους το λαινος, λλ νεφανίσθη πρς ατος ν μέσ τς ερουσαλήμ· νεφανίσθη πρς ατος ν μέσ τς ατοκατακρίτου κα Χριστοκτόνου πόλεως, κα κεθεν παραλαβν ατος κα π κεφαλς ατν βαδίζων, διέτρεξε μετ ατν τς κυριωτέρας δος τς πόλεως, τος δήγησε κα τος εσήγαγεν ες τν μεγάλην δόν, τις φερεν ξ εροσολύμων ες τ ρος τν ᾿Ελαιν, κα τος ξήγαγε δι τν πυλν της. Κα λη ατ κίνησις λαμβάνει χώραν κα γίνεται τελευταία ατη σωματική μφάνεια κα παρουσία το ησο πρς τος μαθητάς του κατ τν τεσσαρακοστν μέραν, πόθεν θ νελαμβάνετο ες ορανούς, να ξυπνίσ π τέλους π τς ναισθησίας της καθεύδουσα πόλις, κα λάβ γνσιν τς σχάτης τολάχιστον ταύτης πισκέψεως το Λυτρωτο της.

 

μφανίζεται ν ερουσαλμ τ στατον Χριστός, διέρχεται μετ τν μαθητν του τς δούς, τς τραπος κα ρύμας τς πόλεως, ξέρχεται κ τν πυλν της τόσον πισήμως κα πανηγυρικς, κα εσέρχεται μ σταθερν βμα ες τν φέρουσαν ες Βηθανίαν κα πρς τ ρος τν λαιν μεγάλην λεωφόρον, διατί; να δ π τέλους πιστος πόλις, ποκτείνουσα τος προφήτας κα λιθοβολοσα τος πεσταλμένους πρς ατήν, πόλις βυθισθεσα ες τ μέγα γκλημα τς θεοκτονίας, να δ τν Βασιλέα το σραλ πισκεπτόμενον τ σχατον ατν κα ναγνωρίσ ατν κα σωθ!

 

λλ ερουσαλμ μεινεν ναίσθητος κα πρς τν σχάτην ταύτην πίσκεψιν! ρά γε ερουσαλμ εδε τότε τν ναστάντα Βασιλέα της λλ ν τ πιστί κα τ πωρώσει της δν πίστευσε κα πάλιν ες ατόν, οδόλως εδεν ατόν, οδ σθάνθη κν κα τν πίσκεψίν του ταύτην τν σχάτην, καθ ν χρόνον τόσοι κα τόσοι ταπεινο πιστο εδον ατν κα πίστευσαν ες ατν κα σώθησαν;

 

Ετε οτως ετε λλως ποία οκτρ τύφλωσις δι τν ερουσαλήμ, ποία σκληρ τύχη δι τν νδοξον πόλιν ερουσαλήμ! Χριστς δι τελευταίαν φορν πιφαίνεται ν μέσ τς πόλεως χι ς Κριτής, λλ ς Σωτήρ, τοιμος ν᾿ κούσ κα δεχθ τν μετάνοιάν της, δι τ γκλημα ες προσφάτως βυθίσθη, τοιμος ν᾿ κούσ κα δεχθ τν μετάνοιάν της κα τν λεήσ κα δι τοτο διέρχεται λας τς γυιάς της· λλ ο ρχοντές της ν τ λαζονεία κα τ πωρώσει τς καρδίας των δν σθάνθησαν τν πίσκεψιν, μλλον πέρριψαν κα τν μεγίστην ταύτην συγκατάβασιν κα δωρεάν, κα οτως ραία πόλις, νδοξος ερουσαλήμ, δρα τν Προφητν, καθέδρα το Βασιλέως τν βασιλευόντων, γκαταλείπεται πλέον ρημος, διότι ξλθε καί πεμακρύνθη πλέον π ατς ησος Χριστός, κα μετ ο πολ κατηδαφίσθη ξ λοκλήρου, κα δν μεινε λίθος π λίθον κε, τ δ μεγαλοπρεπ ρείπιά της, κα ατ γένετο σε χνος, ν κρίπτει νεμος π προσώπου τς γς, κα τ πάντα φανίσθησαν ες σημεον τς πιστίας κα τιμωρίας της κα πρς σωφρονισμν κα παραδειγματισμν τν πιστούντων κα διεφθαρμένων θνν!

 

ΠΗΓΗ: http://iereasanatolikisekklisias.blogspot.com

 

 


 

 

Κθισμα  χος πλ. δ’. – Τν Σοφαν κα Λγον.

πιβς ν νεφλαις τν ορανν, καταλεψας ερνην τος π γς, νλθες κα κθισας, το Πατρς δεξιθεν, ς μοοσιος τοτ πρχων κα Πνεματι, ν σαρκ γρ φθης, λλ’ τρεπτος μεινας, θεν ναμνεις, συντελεας τ πρας, το κρναι ρχμενος, π γς κσμον παντα, Δικαιοκρίτα Κριε, φεσαι τν ψυχν μν, τν πταισμτων φεσιν δωρομενος ς Θες λεμων τος δολοις σου.

 

 

Κοντκιον Ατμελον. χος πλ. β’.

Τν πρ μν πληρσας οκονομαν, κα τ π γς νσας τος ορανοις, νελφθης ν δξ, Χριστ Θες μν, οδαμθεν χωριζμενος, λλ μνων διστατος, κα βον τος γαπσ σε, γώ εμι μεθ’ μν, κα οδες καθ’ μν.

 


 

 

κ τς ερς Μονς