Απόδοσις της εορτής του Πάσχα 2021

 «Χριστός γάρ γήγερται, εφροσύνη αώνιος» (Κανών Πάσχα).

Το Χριστός Ανέστη τελείωσε, αλλά η Ανάσταση συνεχίζεται!

 

 


 

Ο Αναστάς Κύριος εξήλθε εκ του τάφου, νίκησε τον θάνατο, συνέτριψε τον διάβολο, ανατρέποντας κάθε ανθρώπινο εμπόδιο. Έτσι το βασίλειο του θανάτου καταλύθηκε, η αιώνια ζωή πλέον βασιλεύει και το «μέγα έλεος» κατακλύζει τον κόσμο και την καινή κτίση.

 

Έκτοτε η Ανάσταση συνεχίζεται και μετά την ιστορική Ανάσταση του Χριστού. Διότι η Ανάσταση του Χριστού σημαίνει τη δική μας Ανάσταση. Ο Αναστημένος Χριστός συνεχίζει και μετά τη δική Του Ανάσταση να είναι μαζί μας και να μας καθοδηγεί «στα περί της Βασιλείας του Θεού». Ο Χριστός ανασταίνεται μέσα μας, κάθε φορά που συμμετέχουμε στη Θεία Λειτουργία. Ο Χριστός ανασταίνεται μέσα μας όταν ο χριστιανός προσεύχεται, ελπίζει, πιστεύει, υπομένει, συγχωρεί και μοιράζεται με τους αδελφούς του την αιώνια ζωή και το μέγα έλεος. Σ’ ένα τροπάριο παρακαλούμε· «νάστησον μς πεσόντας τ μαρτία». Η αμαρτία είναι θάνατος. Η μετάνοια είναι ανάσταση. Κάθε χριστιανός, που μετανοεί, είναι ένας αναστημένος.

 

Η Ανάσταση συνεχίζεται κάθε φορά, που τελούμε τη θεία Λειτουργία, η οποία ξαναζωντανεύει μπροστά μας όλα τα στάδια της ζωής του Χριστού. «δεύωμεν διά πασν τν λικιν το Χριστο», υπογραμμίζει ο άγιος Γρηγόριος ό Θεολόγος. Ο Χριστός γεννάται, στην «Πρόθεση», που τελείται στην αριστερή κόγχη του Ιερού που μοιάζει με φάτνη. Ο Χριστός βγαίνει στον κόσμο για να κηρύξει το Ευαγγέλιό Του, κατά τη μικρή Είσοδο, που ο ιερέας εξέρχεται με υψωμένο το Ευαγγέλιο. Ο Χριστός ανεβαίνει στα Ιεροσόλυμα για να θυσιαστεί, κατά τη μεγάλη Είσοδο. Ο Χριστός υψώνεται πάνω στο Σταυρό και θυσιάζεται, κατά την προσφορά και τον καθαγιασμό των Τιμίων Δώρων, που γίνεται με την προσφώνηση: «Τά σά κ τν σν…». Ο Χριστός ανασταίνεται, κατά τη μετάληψη των αχράντων Μυστηρίων, που πλημμυρίζει την καρδιά από αναστάσιμη χαρά. Γι’ αυτό και ο λειτουργός, όταν κοινωνεί, ευθύς αμέσως λέει το «νάστασιν Χριστο θεασάμενοι…».

 

Ο ιερός Χρυσόστομος στον Κατηχητικό του Λόγο για το Πάσχα αναφωνεί: «Χριστός ανέστη και ζωή πολιτεύεται». Ζω για τον Χριστό, τον Εσταυρωμένο και Αναστημένο. Η ζωή μου ζητά την Ζωή, η προσωπική μας ζωή ζητά το πρόσωπο, το ζωντανό, το μετά την Ανάσταση πρόσωπο του Χριστού, ζητά τον Χριστό ως τον προσωπικό της Θεό. Τότε η αληθινή μαρτυρία της Αναστάσεως θα συνεχίζεται και θα είναι μία μαρτυρία φωταυγής της παρούσης ζωής και ανταύγεια της αιωνίου, της άλλης βιοτής.

 

Η Ανάσταση του Χριστού είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της χριστιανικής μας πίστης. Αυτοί που βιώνουν πραγματικά την Ανάσταση στη ζωή τους είναι οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, που ολόκληρη η εν Χριστώ ζωή τους, είναι μία μαρτυρία της Αναστάσεως του Κυρίου, αφού προηγουμένως βέβαια ανέλαβαν τον δικό τους Σταυρό και τα στίγματα του Κυρίου, στο οσιακό ή μαρτυρικό τους τέλος.

 

Αφού με την Ανάσταση καταργήθηκε ο θάνατος και μας δωρήθηκε απλόχερα η όντως ζωή, από μας εξαρτάται αν θα μείνουμε για πάντα στην Ανάσταση και στο Λαμπροφόρο Φως Του Χριστού!

 


 

 

Δόξα. Κα νν. χος πλ. α΄.

ναστάσεως μέρα, κα λαμπρυνθμεν τ πανηγύρει, κα λλήλους περιπτυξώμεθα. Επωμεν δελφοί, κα τος μισοσιν μς· συγχωρήσωμεν πάντα τ ναστάσει, κα οτω βοήσωμεν· Χριστς νέστη κ νεκρν, θανάτ θάνατον πατήσας, κα τος ν τος μνήμασι, ζων χαρισάμενος.

 


 

κ τς ερς Μονς