Ποιμαντορική Εγκύκλιος (139) Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας

 Ο  ΧΑΡΙΤΙ  ΘΕΟΥ  ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ  ΚΑΙ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ  ΚΟΣΜΑΣ  ΤΗΣ  ΑΓΙΩΤΑΤΗΣ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ  ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ

 

 


 

Πρός  τό  Χριστεπώνυμον  Πλήρωμα  τς  καθ’ μς  ερς  Μητροπόλεως.

 

Σήμερα, Κυριακή τς ρθοδοξίας, ς γνήσια τέκνα τς μεγάλης μητέρας μας, τς γίας ρθοδόξου κκλησίας λτε, γαπητο πατέρες κα δελφο, ν τν γνωρίσουμε καλύτερα, ν τν τιμήσουμε, ν τν εχαριστήσουμε, λλ κα ν πανηγυρίσουμε γι τν θρίαμβό της κα τν πικράτησί της στν μυντικ πνευματικ πόλεμο, ναντίον τν χθρν της.

 

Δοξάζουμε κα μνομε τν Τριαδικό μας Θε γιατί μς κανε μέλη τς μόνης, ν τ κόσμ, ληθινς θεοπαραδότου ρθοδόξου κκλησίας. ν ορανος θριαμβεύουσα κα π γς στρατευομένη ρθόδοξος κκλησία, ποτελον τν μία, γία καί  διαίρετη κκλησία το Χριστο μας.

 

Τ Σύμβολο τς Πίστεώς μας, μιλε περ «μίας, γίας, καθολικς κα ποστολικς κκλησίας». Ο γιοι κα θεοφόροι Πατέρες, μμένουν στν ννοια τς μίας κκλησίας το Χριστο.

 

κκλησία μας εναι μία, διότι χει μία πέρτατη ρχή, τν γία Τριάδα. χει μία ζωοποιοσα κα γία ζσα ψυχή, τ Πανάγιο Πνεμα. χει μία κεφαλή, τν Θεάνθρωπο Κύριο ησο Χριστό (Κολασ. α’, 18). Ν μολογήσουμε κα πάλι τι ατ μία κα γία κκλησία χει κα κατέχει καινοτόμητη τν ποκαλυφθεσα θεία λήθεια, νόθευτη κα κεραία, πως τν δίδαξε Κύριός μας κα πως τν κήρυξαν ο γιοι πόστολοι.

 

γία Γραφ χει ψιστο κρος στν ρθοδοξία. Σ ατν περιέχονται ο λόγοι το Τριαδικο μας Θεο, πως τος πεκάλυψε τ Πανάγιο Πνεμα στος γίους ποστόλους κα Εαγγελιστάς.

 

ρθόδοξος κκλησία, μ τν βοήθεια τς ποστολικς κα τς, ν γένει, γιοπατερικς Παραδόσεως, διεφύλαξε κα διαφυλάσσει νόθευτο τν Πίστι το Χριστο μας, χωρς νθρώπινες παρεμβάσεις κα καινοτομίες.

 

Πάντοτε μελέτη τς γίας Γραφς κα λατρεία τς κκλησίας μας, γίνεται μέσα στν ρθόδοξο κκλησία, κάτω π τ φς τς ποστολικς κα Πατερικς θεοπνεύστου Παραδόσεως.

 

γιος θανάσιος βεβαιώνει τι, γι ν ρμηνεύσουμε γνήσια κα αθεντικ τν γία Γραφή, φείλουμε ν λάβουμε π’ ψιν τος μακαρίους διδασκάλους τς κκλησίας μας, ο ποοι διασζουν τν ερ Παράδοσι καί, δι τν ποίων λαμψε Χάρις το γίου Πνεύματος.  Κατ’ ατόν τν τρόπο για Γραφ κα ρθόδοξος λήθεια ποβαίνουν ταμιοχοι τς καθαρς Πίστεως, κάτω π τ ζωογόνο φς τς γιοπνευματικς κα πατερικς Παραδόσεως.

 

Μ λα ατ τ για κα πνευματέμφορα χαρακτηριστικ, ρθόδοξος κκλησία λάμπουσα, στράπτουσα, κεκοσμημένη μ τν δαμαντίνη καθαρότητά της, τν γιότητά της, τν μοναδικότητά της, δοξάζει τν Τριαδικό μας Θεό, λλ μ τν ρθόδοξο λήθεια κα τ θυσιαστική της γάπη διακονε κα τν νθρωπο. π τν Πεντηκοστ μέχρι σήμερα κα μέχρι τν σχάτων, ρθόδοξος κκλησία ποδεικνύεται κα θ ποδεικνύεται ργαστήριο φωτισμένης κοινωνικς προνοίας κα κπολιτισμο, προπάντων μως ργαστήριο γιασμο κα σωτηρίας θανάτων ψυχν.

 

ρθοδοξία μας δν εναι νθρωποκεντρική, λλ Χριστοκεντρική. γαπ τν νθρωπο πως τν γάπησε κα τν γαπ κεφαλ της, Κύριος κα Θεός μας ησος Χριστός, ποος «διλθεν εεργετν κα ώμενος πάντας» (Πράξ. ι’, 38).

 

κκλησία βλέπει τν νθρωπο ς πρόσωπο, ς εκόνα το Θεο κα χι ς νούμερο. Τν βλέπει ς ψυχοσωματικ ντότητα. Διακονε τν νθρωπο, το συμπαρίσταται στ προβλήματά του, στς σθένειες, στς δυστυχίες του, μ θυσιαστική γάπη κα νυστερόβουλη προσφορ τν συνειδητν στελεχν της. Κυρίως μως φροντίζει, κκλησία μας, γι τν φωτισμό, τν νακαίνισι, τν μεταμόρφωσι, τν καλλιέργεια, τν γιασμ το νθρώπου.

 

γία μας κκλησία δν κάνει πλς τν νθρωπο καλό, λλ γιο. Μ τν νόθευτη κα γνησία λατρεία της, νώνει ληθιν τν νθρωπο μ τν Σαρκωθέντα, Σταυρωθέντα κα ναστάντα Χριστό μας, το χαρίζει νάστασι, φθαρσία, θανασία, τν ναδεικνύει κατ χάριν Θεό, πως λους τος γίους Της. Ο γιοι τς ρθοδόξου κκλησίας μας εναι ο μεγάλοι διάσειστοι μάρτυρες τς γιοπνευματικς ληθείας, λλά κα τς μοναδικότητός της,  ς    κκλησία  το  Χριστο  μας.

 

Γι τν νόθευτη λήθειά της, γι τν γιάζουσα λατρεία της, γι τν βεβαία σωτηρία πο μόνη Ατ προσφέρει στν νθρωπο, μίσησε κα μισε τν ρθόδοξο κκλησία ρχέκακος δράκων κα τ ργανά του. 

 

Τά ργανά του εναι ο ν τος αἰῶνες αρεσιάρχες, ο ποοι δημιούργησαν τς αρέσεις κα πολέμησαν τν ρθοδοξία μ σατανικ μίσος. πεχείρησαν κα πιχειρον ν διασπάσουν τν νότητα τς Πίστεως τς μόνης κα διαιρέτου κκλησίας μας.

 

κκλησία το Χριστο μας, διασώζουσα τ νιαον κα διαίρετον, πέκοπτε πάντοτε κ το σώματός της, ς σεσηπότα μέλη, λους σοι πιμένουν στήν πλάνη τς αρέσεως.

 

τσι κριβς, ο ρειανοί, ο Μοδεστιανοί, ο Νεστοριανοί, ο πολλιναρισταί, ο Ενομιανοί, ο Μονοφυσίται, ο Παπικοί, ο Προτεστάντες, πεκόπησαν. Στος πονηρος κα σκοτισμένους καιρούς μας χουμε κα τν παναίρεσι το Οκουμενισμο, ποία μ τν πιδιωκομένη παγκοσμιοποίησι μάχεται σκληρ ναντίον τς ρθοδόξου κκλησίας σήμερα.

 

Ο γιοι Πατέρες τς ρθοδοξίας δωσαν αματηρς πνευματικς μάχες, σφαγιάσθηκαν, πέστησαν πολυώδινα βάσανα γι ν ποτρέψουν τν λλοίωσι τς κκλησίας μας. Χάριτι Θεο νίκησαν, κατέβαλαν τος αρεσιάρχες, ψωσαν τν Σταυρ τς ρθοδοξίας, διεφύλαξαν τ ρθόδοξο Δόγμα κα θος, παρέδωσαν σ μς κηλίδωτη τν ρθόδοξο Πίστι κα τν λήθεια. Ατν τν θρίαμβο ορτάζουμε σήμερα!

 

φείλουμε κι μες, γαπητο, ν τος μιμηθομε, ν διαφυλάξουμε ς κόρη φθαλμο τν ρθόδοξο κκλησία μας νωμένη κα ρθοτομοσα. χι γιατί κινδυνεύει ρθόδοξος λήθεια. Εναι γιοπνευματικ λήθεια, το Θεο λήθεια, κα δν διατρέχει κίνδυνο. μες κινδυνεύουμε. ταν ρωτοτροπομε μ τος αρετικούς, κινδυνεύουμε ν μβλυνθομε, ν παρασυρθομε, ν κολουθήσουμε λους κείνους πο κάνουν συμβιβασμος κα ν δηγηθομε στν πώλεια. « κ το σώματος τς κκλησίας ποκοπτόμενος, λόγ αρετικν φρονημάτων, καθίσταται θηριάλωτος» λέει ερς Χρυσόστομος. Χάνει, δηλαδ, τ σωτηρία του.

 

γαπητο ρθόδοξοι δελφοί,

Ατ τ μεγάλη μέρα πο ζομε, Κυριακή τς ρθοδοξίας, ς δοξάσουμε τν Κύριό μας. Εμαστε μέλη, χι μις νομαζομένης συγχρόνου κκλησίας ν τν κόσμο. Εμαστε μέλη τς μίας, ληθινς κα μόνης ν τ κόσμ κκλησίας το ναστάντος Χριστο μας. Προσευχώμαστε κα ο αρετικο ν μετανοήσουν κα ο πεσχισμένοι τερόδοξοι ν πιστρέψουν. Τος γαπομε κα προσευχόμαστε γι τν μετάνοιά τους.

 

μες, μ τν ρθοδοξία στ νο, στν καρδιά, στν γνα μας, στν μολογία μας, ς δώσουμε νύστακτες μάχες γι ν μείνουμε στν λήθεια, ν διατηρήσουμε τν λήθεια, ν πλώσουμε παντο τν ρθόδοξη λήθεια, λλ κα ν πιτύχουμε τν σωτηρία μας πως λοι ο γιοί μας. μήν!

 

Μετ  πατρικν  εχν,

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

† Ο ΑΙΤΩΛΙΑΣ  ΚΑΙ  ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ  ΚΟΣΜΑΣ