Ο Μέγας Βασίλειος

«Εδα τος διους τος προεσττες τς κκλησίας (…) ν διασπον νηλες τν κκλησία το Θεο κα ν συνταράσσουν χωρς λύπη τ ποίμνιό Του»

 


 

Χάρη στν χρηστότητα κα τν φιλανθρωπία το γαθο Θεο, πο ποκαλύφθηκε δι τς Χάριτος το Κυρίου μας ησο Χριστο μ τν νέργεια το γίου Πνεύματος, παλλάχθηκα π τν ρχαία πλάνη τν θνικν κα νατράφηκα π τν ρχ π Χριστιανος γονες, π τος ποίους κα διδάχθηκα π βρέφος τς γιες Γραφές, πο μ δηγον στ γνώση τς λήθειας.

 

ταν μως γινα νδρας κα ταξίδεψα πολ κα σχολήθηκα, πως ταν φυσικό, μ πολλ πράγματα, ναγνώρισα τ μεγάλη συμφωνία, πο πρχε μεταξ κείνων πο σχολονταν πιμελς μ κάθε τέχνη κα μ κάθε πιστήμη…

 

Μόνο μέσα στν κκλησίαν το Θεο, γι τν ποία πέθανε Χριστς κα στν ποία ξέχεε πλούσια τ γιο Πνεμα, διαπίστωσα πολλ κα περβολικ διαφωνία στς σχέσεις τν περισσοτέρων κα στς πόψεις τους περ τν θείων Γραφν.

 

Καί, τ φρικτώτερο λων, εδα τος διους τος προεσττες τς κκλησίας ν διαφέρουν τόσο πολ μεταξύ τους ς πρς τ διάθεση κα τ γνώμη, ν ντιτίθενται τόσο πολ στς ντολές το Κυρίου μας ησο Χριστο, ν διασπον νηλες τν κκλησία το Θεο κα ν συνταράσσουν χωρς λύπη τ ποίμνιό Του, στε τώρα πρ πάντων, πο νεφάνησαν ο νόμοιοι, ν σχύ κα δι’ ατος λόγος·

«π σς τος δίους θ γερθον νδρες, λαλοντες διεστραμμένα, δι ν ποσπον τος μαθητς πίσω ατν».

 

ν παρατηροσα ατ κα λλα παρόμοια κα διερωτώμην δι’ αυτ ποία εναι κα π πο προλθε ατία ατο το τόσο μεγάλου κακο, κατ’ ρχν ερισκόμην σ σκότος βαθ κα κλινα, πως κριβς συμβαίνει πάνω στν ζυγό, πότε πρς τ να μέρος κα πότε πρς τ λλο· διότι λλος κατ’ λλον τρόπο μ ελκυσε μ τ μέρος του, λόγ τς πολυχρονίου συνηθείας τν νθρώπων, πάλιν κατ’ λλον τρόπον μ πωθοσε, διότι νεγνώριζα στς θείες Γραφς τν λήθεια.

 

Κα καθς πάθαινα ατ γι πολ χρόνο, δερευνοσα τν ατία το κακο, πο νέφερα, λθε στ σκέψη μου τ βιβλίο τν Κριτν, πο διηγεται τι καθένας πραττε ,τι το φαίνετο ρθό, διότι «κατ τς μέρας κείνας δν πρχε βασιλες ες τ σραήλ».

 

Ατά, λοιπν λθαν στ νο μου κα σκέφτηκα πς γι τν τωριν κατάσταση κενο, πο εναι σως φοβερ κα παράδοξο ν π, λλ πάρα πολ ληθιν γι ν τ κατανοήσουμε· τι μήπως κα τώρα ατ τόσο μεγάλη διαφωνία κα διαμάχη μεταξ τν Χριστιανν γίνεται ξ ατίας τς περιφρονήσεως το νός, μεγάλου, ληθινο κα μοναδικο Βασιλέως τν πάντων κα Θεο.

 

Διότι καθένας πομακρύνεται π τν διδασκαλίαν το Κυρίου μας ησο Χριστο κα διεκδικε ν πιβάλ συμπεράσματα κα κανόνες δικούς του κατ τρόπο αθεντικ κα θέλει ν μάλλον ν κυβερν ντίθετα π τν Κύριο, παρ ν ξουσιάζεται π ατόν.

 

ΠΗΓΗ: ργα σκητικά Α΄ Λόγος περί Κρίματος το Θεο. λληνες Πατέρες τς κκλησίας, κδόσεις “γιος Γρηγόριος Παλαμάς” Τόμ. 8, σελ. 22-25)

 

http://trelogiannis.blogspot.com/2020/01/blog-post_480.html

 


 

 

ΚΑΘΙΣΜΑΤΑ ΕΟΡΤΗΣ

 

χος πλ. α’ Τν συνάναρχον Λόγον

ς βασίλειον κόσμον τς κκλησίας Χριστο, τν Βασίλειον πάντες νευφημήσωμεν, τν δογμάτων θησαυρν τν νέκλειπτον· δι τούτων γρ ατός, ξεπαίδευσεν μς, Τριάδα σέβειν γίαν, νωμένην μν τ οσί, διαιρετν δ τας ποστάσεσι.

 

Δόξα… χος α’ Τν τάφον σου Σωτρ

Βασίλειε σοφέ, παρεστς τ Τριάδι, κέτευε λαβεν, ν μέρ τς δίκης, μς τος μνοντας σε, κα τιμντας τν μνήμην σου, χάριν λεος, κα λασμν τν πταισμάτων, πως στόματι, δοξάζωμεν κα καρδί, τν μόνον φιλάνθρωπον.

 


 

 

κ τς ερς Μονς