Οσίου Παϊσίου Αγιορείτου Λόγοι Β’ «Πνευματική Αφύπνιση» (Μέρος Β’ - σ. 69-70)

 – Στς μρες μας κα ν μ θλουν ν δεθον ο πνευματικο νθρωποι, θ τος ναγκση διβολος ν δεθον. διβολος μ τν πολλ του κακα κνει τ μεγαλτερο καλ σμερα στν κσμο. Γιατ, ς πομε, νας πατρας πο εναι πιστς κα θλει λ.χ. ν κνη φροντιστριο στ παιδι του, θ εναι ναγκασμνος ν βρ ναν καλ κα πιστ δσκαλο, γι ν βλη στ σπτι του. νας δσκαλος πλι πο εναι πιστς κα θλει ν κνη φροντιστριο σ παιδι, γιατ δν διορσθηκε κμη, θ ζητ ν βρ μι οκογνεια καλ, γι ν νιθη σφλεια. νας τεχντης πο ζ πνευματικ, ετε λαιοχρωματιστς εναι ετε λεκτρολγος κ.λπ., θ ψχνη ν βρ ν δουλψη σ μι καλ οκογνεια, στε ν νιθη νετα, γιατ σ᾿ να κοσμικ σπτι θ βρσκη τν μπελ του. νας χριστιανς νοικοκρης πλι θ ψχνη ν βλη στ σπτι του ναν καλ τεχντη, πο ν εναι κα πιστς νθρωπος. τσι θ ψχνη κα νας κα λλος ν βρ ναν πνευματικ νθρωπο, γι ν μπορ ν συνεργασθ.



 

Σιγ-σιγ λοιπν θ γνωρισθον μεταξ τους ο πνευματικο νθρωποι π λα τ παγγλματα κα π λες τς πιστμες. Τελικ διβολος μ τν κακα του, χωρς ν τ θλη, κνει καλ: χωρζει τ πρβατα π τ γδια. Θ χωρσουν λοιπν τ πρβατα π τ γδια κα θ ζον ς «μα πομνη, ες ποιμν» (ω. 10, 16). Κα βλπεις, λλοτε στ χωρι εχαν τσομπνο κα κθε χωρικς δινε τ πρβατα τ γδια πο εχε, λλος πντε, λλος δκα, κα βοσκοσαν πρβατα κα γδια μαζ, γιατ τ γδια ττε ταν φρνιμα κα δν χτυποσαν μ τ κρατα τ πρβατα. Τρα τ γδια γρεψαν κα χτυπον σχημα τ πρβατα το Χριστο. Τ πρβατα πλι ψχνουν καλ βοσκ κα κοπδι μνον π πρβατα. Γιατ τσι πο γινε κσμος, εναι μνο γι σους ζον στν μαρτα.

 

Γι᾿ ατ θ χωρζωνται ο νθρωποι κα θ ξεχωρσουν τ πρβατα π τ ρφια. σοι θ θλουν ν ζσουν πνευματικ ζω, σιγ-σιγ δν θ μπορον ν ζσουν μσα σ᾿ ατν τν κσμο· θ ψχνουν ν βρον τος μοους τους, νθρπους το Θεο, ν βρον Πνευματικ, κα θ πομακρυνθον κμη περισστερο π τν μαρτα. Κα ατ τ καλ τ κνει τρα διβολος μ τν κακα του, χωρς ν τ θλη. τσι βλπουμε, χι μνο στς πλεις λλ κα στ χωρι, λλους ν τρχουν στ νταολια, στ μπουζοκια κ.λπ., ν ζον διφορα, κα λλους ν τρχουν στς γρυπνες, στς παρακλσεις, στς πνευματικς συγκεντρσεις, κα ο νθρωποι ατο ν εναι δεμνοι μεταξ τους. Στ δσκολα χρνια δημιουργεται μι δελφοσνη πολ δυνατ. Στν πλεμο δυ χρνια ζσαμε μαζ ο στρατιτες στν διλοχα κα μασταν περισστερο δεμνοι κα π δλφια, πειδ ζσαμε λοι μαζ τς δυσκολες, τος κινδνους. μασταν τσο συνδεδεμνοι, πο λεγε νας τν λλον «δελφ».ταν κοσμικο νθρωποι, μ κοσμικ φρονματα, κα μως δν θελε ν χωρισθ νας π τν λλον. Οτε Εαγγλιο εχαν διαβσει οτε πνευματικ βιβλα. Εχαν τν πλ κοσμικ μρφωση, μ τν καλ ννοια, λλ εχαν τ μεγαλτερο π λα, τν γπη, τν δελφοσνη. Τρα τελευταα πθανε νας συστρατιτης μας κα μαζετηκαν στν κηδεα του ο λλοι π λα τ μρη. ρθε κα δ πρ μερν νας συστρατιτης μου ν μ δ. Πς μ γκλιασε! Δν μποροσα ν βγ π τ χρια του. 

                         

Τρα πολεμμε μ τν διβολο. Γι᾿ ατ κοιτξτε ν δελφωθτε πι πολ. τσι θ συμβαδσουμε λοι μαζ στν δρμο πο χαρξαμε, στ πτομο μονοπτι τς νηφρας γι τν γλυκ Γολγοθ.

 

ΠΗΓΗ:  γ. Παϊσου γιορετου:

ΛΟΓΟΙ Β’ «Πνευματικ φπνιση», σ. 69-70.


 

πολυτκιον. χος πλ. α. Τν Συνάναρχον Λόγον.

Τν πανεύφημον νδρα, το ρους θωνος, τν π' σχάτων τν χρόνων, καθάπερ φάος λαμπρόν, τν σκοτίαν τν πιστν διασκεδάσαντα, κα νοσήματα ψυχν, κα σαρκς πιφοράς, ώμενον πρ φύσιν, τς προοράσεως λύχνον, νέον Πασιον τιμήσωμεν.



 

κ τς ερς Μονς