Κυριακή των Αγίων 318 Πατέρων της Α’ Οικουμενικής Συνόδου

 Η Εκκλησία μας αφιέρωσε την έκτη Κυριακή από το Πάσχα στη μνήμη των 318 Αγίων και Θεοφόρων Πατέρων, οι οποίοι συγκρότησαν την Α' Οικουμενική Σύνοδο που συνήλθε στην Νίκαια της Βιθυνίας το 325 μ.Χ. Η Σύνοδος αυτή καταδίκασε τον Άρειο και τον Αρειανισμό, ο οποίος υποστήριζε ότι ο Χριστός δεν είναι Θεός, αλλά κτίσμα και δημιούργημα αυτού. Στη Σύνοδο διατυπώθηκαν οι πρώτοι όροι του ορθού Χριστιανικού δόγματος και διακηρύχθηκε η πίστη μας στην Αγία και ομοούσιο Τριάδα, το ομοούσιο του Υιού με τον Πατέρα και ότι ο Υιός ενανθρώπησε, γεννηθείς εκ Πνεύματος Αγίου και εκ της Αειπαρθένου Μαρίας. Το αποτέλεσμα της Συνόδου ήταν η σύνταξη των πρώτων επτά άρθρων του Συμβόλου της Πίστεως.

 



Από τα Αποστολικά χρόνια όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας διακήρυξαν την θεότητα του Ιησού Χριστού. Ο άγιος Πολύκαρπος Σμύρνης επανειλημμένα ονομάζει τον Ιησού Χριστό «Κύριο ημών» (Φιλιπ. 1,1-2,3.10,1)· αυτός είναι « αώνιος ρχιερεύς, Υός το Θεο ησος Χριστός».

 

« Χριστός εναι τέλειος Θεός κα τέλειος νθρωπος» κηρύττει ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας.

 

Η ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού δίνει την ευκαιρία στον άνθρωπο, δια της χαρισματικής υιοθεσίας να ντυθεί τη θεότητα, αφού κατά Μ. Αθανάσιο « Λόγος Σάρξ γένετο, να τν νθρωπον δεκτικόν θεότητος ποιήση». Και ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος υπερτονίζει: «Χριστιανισμός στίν μίμησις γίας Τριάδος».



 

Ο άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός στον Γ’ Λόγο του «Πρς τος διαβάλλοντας τς γίας εκόνας», αναφερόμενος στη σχέση του Λόγου με τον Θεό, γράφει: « διος Θεός πρτος γέννησε τ μονογενή Υό κα Λόγο του, εκόνα του ζωντανή, φυσική, ς παράλλακτο χαρακτρα τς ϊδιότητός του».

 

Ας μακαρίσουμε τους αγίους Πατέρες, τους διαδόχους των αποστόλων, τα μυρίπνοα άνθη του παραδείσου, τας μυστικάς του Πνεύματος σάλπιγγας, που μαρτύρησαν για την πίστη τους στον Χριστό και στην αλήθεια του Ευαγγελίου. Και οι χριστιανοί ας μείνουμε πιστοί στον Ιδρυτή και Αρχηγό της Πίστεώς μας Κύριο Ιησού Χριστό και συνειδητά μέλη της Εκκλησίας Του.

 

 



Κοντκιον. χος πλ. δ’.

Τν ποστόλων τ κήρυγμα, κα τν Πατέρων τ δόγματα, τ κκλησί μίαν τν πίστιν σφράγισαν· κα χιτνα φοροσα τς ληθείας, τν φαντν κ τς νω θεολογίας, ρθοτομε κα δοξάζει, τς εσεβείας τ μέγα μυστήριον.

 

 Μεγαλυνριον

ς Υἱὸν κα Λόγον σε το Θεο, Σύνοδος Πρώτη, μοούσιον τ Πατρί, ρθς σε κηρύττει, τν δι’ μς παθόντα, κα λύει το ρείου, Στερ τ φρύαγμα.

 





 

κ τς ερς Μονς