«…ἦν διδάσκων ὁ Ἰησοῦς ἐν μιᾷ
τῶν συναγωγῶν ἐν τοῖς σάββασι».

Το σώμα και το αίμα του Χριστού, που
μεταλαμβάνει στη Θεία Λειτουργία, του χαρίζουν αυτή την πληρότητα, τον κάνουν
να αισθάνεται «συμπολίτης των αγίων και οικείος του Θεού». Έτσι, αναχωρεί από
το ναό με τη δύναμη ν' αντιμετωπίσει σύμφωνα με το θείο θέλημα και με την
προοπτική της αιώνιας ζωής τη φθαρτότητα του καθημερινού του βίου.
Ο ιερός Χρυσόστομος παρομοιάζει τους
ναούς με λιμάνια μέσα στο πέλαγος, που ο Θεός εγκατέστησε στις πόλεις.
Πνευματικά λιμάνια, όπου βρίσκουμε απερίγραπτη ψυχική ηρεμία όσοι σ’ αυτά
καταφεύγουμε, ζαλισμένοι από την κοσμική τύρβη. Κι όπως ακριβώς ένα απάνεμο κι
ακύμαντο λιμάνι προσφέρει ασφάλεια στα αραγμένα πλοία, έτσι και ο ναός σώζει
από την τρικυμία των βιοτικών μεριμνών όσους σ' αυτόν προστρέχουν και αξιώνει
τους πιστούς να στέκονται με σιγουριά και ν' ακούνε το λόγο του Θεού με γαλήνη
πολλή.

Επομένως, στην Εκκλησία οι χριστιανοί
ενώνονται με τον Χριστό, διά της Θείας Κοινωνίας, παίρνουν δύναμη πνευματική
και αναγεννημένοι εξέρχονται για τον καθημερινό τους αγώνα. Εξάλλου ο Κύριος
μας διαβεβαίωσε: «οὗ γάρ εἰσι δύo ἤ τρεῖς συνηγμένoι εἰς τὸ ἐμόν ὄνoμα, ἐκεῖ εἰμι ἐν μέσω αὐτῶν» (Мατθ. ιη’ 20).
Δοξαστικόν.
Ἦχος
γ΄. Εωθινόν Γ΄
Τῆς Μαγδαληνῆς Μαρίας, τὴν τοῦ Σωτῆρος εὐαγγελιζομένης, ἐκ νεκρῶν Ἀνάστασιν καὶ ἐμφάνειαν, διαπιστοῦντες οἱ Μαθηταί, ὠνειδίζοντο τὸ τῆς καρδίας σκληρόν, ἀλλὰ τοῖς σημείοις καθοπλισθέντες καὶ θαύμασι, πρὸς τὸ κήρυγμα ἀπεστέλλοντο, καὶ σὺ μὲν Κύριε, πρὸς τὸν ἀρχίφωτον ἀνελήφθης Πατέρα, οἱ δὲ ἐκήρυττον πανταχοῦ τὸν λόγον, τοῖς θαύμασι πιστούμενοι. Διὸ οἱ φωτισθέντες δι’ αὐτῶν δοξάζομέν σου, τὴν ἐκ νεκρῶν Ἀνάστασιν, φιλάνθρωπε Κύριε.
Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς