Κυριακή Γ’ Λουκά 2019 (Λκ. ζ΄, 11 – 16)


 Το θαύμα της χήρας στη Ναΐν
«Μ κλαε·… πεσκψατο Θες τν λαν ατο».
 


Με το θαύμα της χήρας στη Ναϊν, βρισκόμαστε μπροστά στην πραγματικότητα του θανάτου. Ο Χριστός ως πηγή της Ζωής υπερβαίνει τον θάνατο και χαρίζει στο νέο την ελπίδα και τη ζωή: «Νεανίσκε, σο λέγω∙ γέρθητι». Η ζωή είναι το θαύμα της αγάπης του Θεού, ένα δώρο που ζει αιώνια. Αυτή η εντολή του Ζωοδότου Χριστού αποτελεί μία πρόσκληση στον άνθρωπο ότι ο θάνατος δεν είναι ο τελικός σταθμός της ζωής του, διότι υπάρχει ακολούθως η αιώνια ζωή.

Με το θαύμα της αναστάσεως του νεανίσκου, ο Χριστός δείχνει τη δική Του ζωηφόρο Ανάσταση, η οποία κατέλυσε το κράτος του θανάτου. Συγχρόνως υποδεικνύει  και την κοινή ανάσταση των νεκρών, η οποία θα γίνει κάποτε και θα είναι ακατάλυτη και αιώνια. Έτσι ο Κύριος φανερώνει την αποστολή Του στον κόσμο, ότι ήλθε για να καταργήσει τον θάνατο και να ανορθώσει τον πεσμένο στην αμαρτία άνθρωπο. 


«πεσκέψατο μς, ξ ψους Σωτρ μν… κα ο ν σκότει κα σκι, ερομεν τν λήθειαν...»
ξαποστειλάριον Χριστουγέννων




Η ανάσταση του νεανίσκου μηνύει και τη δική μας ανάσταση σε αυτή τη ζωή. Όσοι βρίσκονται κοντά στον Αναστημένο Χριστό και εκπληρώνουν με πίστη το άγιο θέλημά Του, ακόμη και όταν τελειώσει η επίγεια ζωή τους θα ζήσουν, διότι σύμφωνα με το λόγο του Θεού «πς πιστεύων ες ατν μ πόληται λλʼ χει ζωήν αώνιον» (ω. 3,15)

Αν αναστήσουμε τις νεκρωμένες ψυχές μας από την αμαρτία και αν ζήσουμε την παρουσία του Χριστού στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας, τότε δεν θα τρομάζουμε και δεν θα αγωνιούμε στη σκέψη του θανάτου, αλλά θα ευθυγραμμίζουμε τη ζωή μας με τις εντολές του Κυρίου και θα προσδοκούμε τη συνάντησή μας μαζί Του στην ουράνια Βασιλεία Του. Ο Θεός μας επισκέφθηκε στη γη αυτή και είναι μαζί μας. «γώ εμι μεθ' μν, κα οδες καθ' μν» μας υποσχέθηκε ο Κύριος κατά την Ανάληψή Του στους ουρανούς.



 
πολυτκιον.  χος βαρς
Κατλυσας τ Σταυρ σου τν θνατον, νωξας τ Ληστ τν Παρδεισον, τν Μυροφρων τν θρνον μετβαλες, κα τος σος ποστλοις κηρττειν πταξας, τι νστης Χριστ Θες, παρχων τ κσμ τ μγα λεος.



κ τς ερς Μονς