Ευχή Μυστική Αγίου Συμεών Νέου Θεολόγου


 Ο Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, « Θεολόγος το φωτός» ή « γιος το φωτός», μαρτυρείται ότι βρισκόταν επάνω στη γη και έχοντας τα χέρια υψωμένα και προσευχόμενος, ήταν «λος φωτς κα λος λαμπρότητος». Κατά τις πνευματικές αναβάσεις του Αγίου, επιδιδόμενος στην ησυχία, ελευθερωνόταν από την ύλη, η γλώσσα του γινόταν γλώσσα πυρός, συνέθετε και θεολογούσε θείους ύμνους, γινόταν ολόκληρος πυρ, ολόκληρος φως και θεωνόταν κατά χάριν. 



Παραθέτουμε την Μυστική Ευχή του Αγ. Συμεών του Νέου Θεολόγου, μέσω της οποίας επικαλείται το Πνεύμα το Άγιον ο Αυτό προορών.


λα, τ φς τ ληθινό, λα, αώνια ζωή,
λα, τ πόκρυφο μυστήριο, νώνυμος θησαυρός,
τ νεκφώνητο πράγμα, τ κατανόητο πρόσωπο,
παντοτιν γαλλίαση, τ νέσπερο φς,   
λα, ληθιν προσδοκία ατν πο μέλλουν ν σωθον.
λα, τν πεσμένων γερση, λα, τν νεκρν νάσταση                                                       
λα, Δυνατέ, πο δημιουργες, μεταπλάθεις κι λλοιώνεις τ πάντα
μ μόνη τ θέλησή σου! λα, όρατε, νέγγιχτε κι ψηλάφητε.
λα, σ πο μένεις πάντα μετακίνητος, μ κάθε στιγμ
μετακινεσαι λόκληρος, γι ν ‘ρθεις σέ μς,
πο κειτόμαστε στν δη, περάνω πάντων τν ορανν.
λα, πολυπόθητο κα πολυθρύλητο νομα, πού μως δυνατομε
ν περιγράψουμε τί σουν κριβς, ν γνωρίσουμε τν οσία κα
 τς διότητές σου.
λα, παντοτιν χαρά, λα, μαράντινο στεφάνι,
λα, πορφύρα το μεγάλου Θεο κα βασιλιά μας.  
λα, κρυστάλλινη ζώνη διαμαντοστόλιστη, 
λα, πλησίαστο πόδημα, λα βασιλικ λουργίδα
κι ντως ατοκρατορικ δεξιά! λα, σ πο πόθησε κα ποθε 
ταλαίπωρή μου ψυχή, λα, σ Μόνος    
πρς μένα τν μόνο γιατί, καθς βλέπεις εμαι μόνος!…
λα, σ πο μ ξεχώρισες π’ λα κα μ’ κανες μοναδικ πάνω
στ γ.
λα, σ πο γινες πόθος τς ψυχς μου
κα μ’ ξίωσες ν σ ποθήσω τν πρόσιτο παντελς!
λα, πνοή μου κα ζωή, λα τς ταπεινς μου ψυχς παρηγοριά,
λα, χαρ κα δόξα μου κι’ τέλειωτη τρυφή.
 Σ’ εχαριστ, πο γινες να πνεμα μαζί μου 
συγχύτως, τρέπτως κι ναλλοιώτως, Θε το παντός, 
κι’ γινες γι χάρη μου τ πάντα σ λα:  
Τροφ νεκλάλητη πο ποτ δν τελειώνει,
πο ξεχύνεται κατάπαυστα π τς ψυχς μου τ χείλη 
κα πλούσια ναβλύζει π’ τν πηγ τς καρδις μου.
νδυμα, πο στράφτει κα καταφλέγει τος δαίμονες.
Κάθαρση, πο μ πλένεις μ τ’ φθαρτα κι’ για δάκρυα
πού παρουσία σου χαρίζει σ’ σους πισκεφθες. Σ’ εχαριστ,
γιατί γι χάρη μου γινες νέσπερο φς κα λιος βασίλευτος,
 πού δν χεις πο ν κρυφτες, φο γεμίζεις μ τ δόξα σου τ
σύμπαντα.                        
Ποτ δν κρύφτηκες π κανένα λλ’ μες κρυβόμαστε πάντοτε
π σένα, μ θέλοντας νά ʼρθομε κοντά σου. Μ πο ν κρυφτες
φο πουθεν δν πάρχει τόπος γι τν κατάπαυσή σου;
Κα γιατί ν κρυφτες σ πο δν ποστρέφεσαι κανένα οτε
κανένα ντρέπεσαι; Κα τώρα, σ κετεύω, Δέσποτά μου, λα ν
στήσεις τ σκηνή σου στν καρδιά μου,  ν κατοικήσεις κα ν
μείνεις ντός μου χώριστος κι νωμένος μέχρι τέλους       
μ μένα τν δολο σου, γαθέ, γι ν βρεθ κι’ γ στν ξοδό
μου     κι πειτα π’ ατν στος αἰῶνες κοντά Σου γαπημένε,  
κα ν βασιλέψω μαζί σου Θε το παντός!
Μενε, Κύριε, κα μ μ’ φήσεις μόνο. Θέλω, ταν ρθουν ο χθροί
μου,  πού ζητον ν καταπιον τν ψυχή μου,
ν σ βρον μέσα μου, κα ν φύγουν γι πάντα, 
γι ν μ μπορέσουν ξαν ν μ βλάψουν,
βλέποντας Σ τν σχυρότερο πάντων     
ν κάθεσαι στν οκο τς ταπεινς μου ψυχς.
Ναί, Δέσποτα, πως μ θυμήθηκες ταν ζοσα στν κόσμο 
κα χωρς ν τ καταλάβω μ διάλεξες σύ, μ χώρισες π’ τν
 κόσμο   κα μ’ κανες κοινων τς θείας σου δόξης, τσι κα τώρα
φύλαξέ με  πάντοτε σταθερ κι μετακίνητο στν νοίκησή σου
ντός μου.


Βλέποντας σ διάκοπα γ νεκρς θ’ νασταίνομαι κα θ ζ, 
χοντάς σε γ φτωχς θ πλουτίζω διαρκς      
κα θ γίνω πλουσιότερος π’ λους τούς βασιλιάδες. 
κα θ σ τρώγω κα θ σ πίνω κα θ σ ντύνομαι κάθε ρα,
στε ν ζ κα τώρα κα πάντα ντρυφώντας σ νεκλάλητα γαθά.
Γιατί σ εσαι κάθε γαθ κα κάθε δόξα κα κάθε τρυφ    
κα σ σένα πρέπει δόξα στν γία κα μοούσιο κα Ζωοποι
Τριάδα,  πού λοι ο πιστο τ σέβονται κα τ γνωρίζουν,
τν προσκυνον κα τ λατρεύουν στ πρόσωπα 
το Πατέρα κα το Υο κα το γίου Πνεύματος
τώρα κα πάντα κα στος αἰῶνες τν αώνων. μήν. 

(Ι. Μονή γίου Συμεν το Νέου Θεολόγου, Κάλαμος ττικς) 



κ τς ερς Μονς Παναγίας Κατερινος