Κυριακή της Πεντηκοστής 2019


 Η ημέρα της Πεντηκοστής είναι η γενέθλιος ημέρα της Εκκλησίας μας, η Κιβωτός της «Καινς Διαθήκης».
 


Ο ίδιος ο Χριστός είχε διδάξει τους μαθητές Του: «ἐάν τις διψ ρχσθω πρς με κα πιντω» και «γ εμι τ φς το κσμου· κολουθν μο ο μ περιπατσ ν τ σκοτίᾳ͵ λλ΄ ξει τ φς τς ζως» και υποσχέθηκε ότι θα τους έστελνε το Άγιο Πνεύμα. Αυτή η επαγγελία του Χριστού έγινε πραγματικότητα την ημέρα της Πεντηκοστής. Το Άγιο Πνεύμα κατέρχεται για να τους μεταδώσει όχι μόνο τη γνώση αλλά και τη δύναμη της σωτηρίας. Το Άγιο Πνεύμα «τ δωρ τ ζν» προσφέρεται πλούσια μέσα στην Εκκλησία του Χριστού και χαρίζει τις δωρεές Του.
 
Ο Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος διακηρύττει: «Το Άγιο Πνεύμα πάντοτε υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει, δεν έχει αρχή ούτε τέλος, αλλ’ είναι πάντοτε ενωμένο και συναριθμείται με τον Πατέρα και τον Υιό. Όσοι πιστεύουν στο Άγιο Πνεύμα ως Θεό, είναι θεοφόρητοι και φωτισμένοι στο νου. Διά του Αγίου Πνεύματος γνωρίζεται ο Πατήρ και δοξάζεται ο Υιός και από Αυτούς μόνο γνωρίζεται Αυτό είναι δηλαδή τα τρία πρόσωπα Εν, μία είναι η λατρεία και η προσκύνηση, μία η δύναμη, η τελειότητα, ένας ο αγιασμός. Το Άγιο Πνεύμα μεταλαμβάνεται πάντοτε και αιώνια με τις θείες ενέργειές Του, είναι παντοδύναμο, αγιάζει τους ανθρώπους και τους οδηγεί στην τελείωση. Είναι ζωή και πρόξενος ζωής, είναι το Φως και χορηγεί φως, αφ’ Εαυτού αγαθό και πηγή αγαθότητας. Πνεύμα ευθές, ηγεμονικό, κύριο, καλεί και αποστέλλει τους άξιους, όπως ο Πατήρ και ο Υιός θέτει όρια σε όλη την κτίση κάνει τους ανθρώπους ναούς οίκους Του, οδηγεί, ενεργεί όπως θέλει, διανέμει χαρίσματα. Τίμησε λοιπόν την (σημερινή) ημέρα του Πνεύματος. Σήμερα ας υψώσουμε μ’ ευλάβεια όλο μας τον νου στο θείο μυστήριο της καθόδου του Αγίου Πνεύματος και ας εορτάσουμε με κατάνυξη».

Ας επικαλεσθούμε το Άγιο Πνεύμα και ας το αφήσουμε να μεταμορφώσει τη ζωή μας από υλική και φθαρτή σε πνευματική και αιώνια. Είθε η Χάρις του Αγίου Πνεύματος να μας καθοδηγεί στον καθημερινό αγώνα της ζωής.






πό τν σπερινό τς Γονυκλισίας χος δ’.

Στίχ. Ἐὰν νομας παρατηρσης, Κριε, Κριε τίς ποστσεται;   
τι παρ σο λασμός στιν.
Παρδοξα σμερον εδον τ θνη πντα ν πλει Δαυΐδ, τε τ Πνεμα κατλθε τ γιον ν πυρναις γλσσαις, καθς θεηγρος Λουκς πεφθγξατο. Φησ γρ, συνηγμνων τν Μαθητν το Χριστο, γνετο χος καθπερ φερομνης βιαας πνος, κα πλρωσε τν οκον, ο σαν καθμενοι, κα πντες ρξαντο φθγγεσθαι, ξνοις ῥήμασι, ξνοις δγμασι, ξνοις διδγμασι, τς γας Τριδος.


Στίχ. π φυλακς πρωΐας μχρι νυκτς, π φυλακς πρωΐας,
λπιστω σραλ π τν Κριον.
Τ Πνεμα τ γιον, ν μν ε, κα στι κα σται, οτε ρξμενον, οτε  παυσμενον, λλ’ ε Πατρ κα Υἱῷ συντεταγμνον, κα συναριθμομενον, ζω, κα ζωοποιον, φς κα φωτς χορηγν, ατγαθον, κα πηγ γαθτητος, δι’ ο Πατρ γνωρζεται, κα Υἱὸς δοξζεται, κα παρ πντων γινσκεται, μα δναμις, μα σνταξις, μα προσκνησις, τς γας Τριδος.


Στίχ. Ανετε τν Κριον πντα τ θνη
παινσατε ατν πντες ο λαο.
Τ Πνεμα τ γιον, φς, κα ζω, κα ζσα πηγ νοερ΄ Πνεμα σοφας, Πνεμα συνσεως, γαθν, εθς, νοερν, γεμονεον καθαρον τ πτασματα, Θες κα θεοποιον, πρ, κ πυρς προϊν, λαλον, νεργον, διαιρον τ χαρσματα, δι’ ο Προφται παντες, κα Θεο πστολοι, μετ Μαρτρων στφθησαν, Ξνον κουσμα, ξνον θαμα, πρ διαιρομενον ες νομς χαρισμτων.


 
κ τς ερς Μονς