Μεγάλη Τετάρτη Εσπέρας (2019)


(Ψάλλεται η ακολουθία του όρθρου της Μεγάλης Πέμπτης)


Στην ακολουθία προβάλλονται τέσσερα γεγονότα, από την σταυρική πορεία του Λυτρωτή. Ο Ιερός Νιπτήρας, ο Μυστικός Δείπνος, η υπερφυής προσευχή και η προδοσία. Το πρώτο υπογραμμίζει την ταπεινοφροσύνη, το δεύτερο εγκαινιάζει το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και Κοινωνίας με τον Σωτήρα Χριστό. Τρίτο γεγονός είναι η προσευχή του Ιησού στη Γεθσημανή (Ματθ. κστ ΄36-46) και τέταρτο η αποχώρηση του Ιούδα από την ομήγυρη των Αποστόλων.


  
Μυσταγωγν σου Κριε τούς Μαθητς, δδασκες λγων. φλοι, ρτε, μηδείς μς χωρσει μου φβος· ε γάρ πσχω, λλ’ πέρ το Κσμου· μή ον σκανδαλζεσθε ν μο· ο γάρ λθον διακονηθναι, λλά διακονσαι, καί δοναι τήν ψυχν μου, λτρον πέρ το Κσμου. Ε ον μες φλοι μού στε, μέ μιμεσθε· θλων πρτος εναι, στω σχατος, δεσπτης, ς δικονος· μενατε ν μο, να βτρυν φρητε· γώ γάρ εμι τς ζως μπελος. (τροπάριο των Αποστίχων  σε ήχο πλ. α΄)

(=Μυσταγωγώντας, Κύριε, δίδασκες τους μαθητές, λέγοντας: Δείτε, φίλοι· κανένας φόβος δεν χωρίζει από Μένα. Κι αν βασανίζομαι, είναι για τους ανθρώπους· μη σκανδαλίζεστε, λοιπόν, για μένα, γιατί δεν ήρθα να υπηρετηθώ, αλλά για να υπηρετήσω τους ανθρώπους και να δώσω την ψυχή μου αντάλλαγμα για τη σωτηρία τους. Αν, λοιπόν, είστε φίλοι μου, μιμηθείτε με· κι εκείνος που θέλει να είναι πρώτος, να γίνει ο τελευταίος· ο δεσπότης να ομοιωθεί το διάκονο. Μείνετε δίπλα μου, για να καρποφορήσετε και να φτιάξετε καλό κρασί· γιατί εγώ είμαι της ζωής η άμπελος).




κ τς ερς Μονς