Αγία Χρυσή η Νεομάρτυς (Εορτάζει στις 13 Οκτωβρίου)

  Οι Νεομάρτυρες οι οποίοι μαρτύρησαν κατά την Τουρκοκρατία, φώτισαν και λάμπρυναν την Εκκλησία μας, με την ομολογία της πίστεως και με το αίμα τους.


  Το μαρτύριο της αγίας Χρυσής αρχίζει από την άρνησή της να παντρευτεί έναν αλλόθρησκο, όταν εκείνος της ζητά να αρνηθεί την πίστη της. Δεν δελεάζεται από τα πλούτη, ούτε πτοείται από τις απειλές και τα απάνθρωπα βασανιστήρια. Προκειμένου όμως να προδώσει την αγία πίστη και την ίδια τη ζωή της, προτιμά το μαρτύριο. Έτσι αντιστάθηκε και δυναμικά απάντησε: «Εγώ τον Χριστό μόνο γνωρίζω για νυμφίο μου, που δεν θα αρνηθώ και αν ακόμα με κομματιάσεις».


  Οι γονείς και οι συγγενείς της Χρυσής, με εξαναγκασμό των Τούρκων, την παρακαλούσαν να ασπαστεί το μουσουλμανισμό, για να σωθεί. Αλλά η μεγαλόψυχη Χρυσή τους απάντησε: «Πατέρα έχω τον Κύριό μου Ιησού Χριστό, μητέρα την Κυρία Θεοτόκο, αδελφούς και αδελφές έχω τους Αγίους και τις Αγίες της Εκκλησίας μας».
Μπροστά λοιπόν στη σταθερότητα της Χρυσής, οι Τούρκοι απάντησαν με φρικτά βασανιστήρια.
 
  Τελικά στις 13 Οκτωβρίου 1795 μ.Χ., κατέκοψαν το σώμα της με μαχαίρια και έτσι πανάξια έλαβε το στεφάνι του μαρτυρίου από τον Νυμφίο Χριστό. Ας είναι η Αγία φωτεινός φάρος και λαμπρό παράδειγμα προς μίμηση.

Περισσότερα μπορείτε να ακούσετε από την ραδιοφωνική εκπομπή.



Ἀπολυτίκιον. Ἦχος γ’. Θείας Πίστεως.
Σκεῦος χρύσεον, τῆς παρθενίας, καὶ ἀκήρατος, νύμφη Κυρίου, ἐχρημάτισας Χρυσῆ καλλιπάρθενε· τὴν γὰρ ἁγνείαν ἀμέμπτως φυλάττουσα, ὐπὲρ Χριστοῦ θεοφρόνως ἐνήθλησας· Μάρτυς ἔνδοξε, ἱκέτευε τὸν Νυμφίον σου, δωρήσασθε ἡμῖν τὸ μέγα ἔλεος.

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς