Από τις Διδαχές του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού (Β’)


Χριστιανοί! Μ λησμονετε ποτ τ χρέη σας!
(από την Διδαχή Ζ΄)

Μς χάρισεν πανάγαθος Θες τ μμάτιά μας ν τηράζωμεν ες τν ορανόν, ν βλέπωμεν τ στρα, τν λιον, τ φεγγάρι, τ πάντα, ν δοξάζωμεν τν Θεν κα ν λέγωμεν: Θεέ μου, ἐὰν ατς λιος εναι τόσον λαμπρός, πο εναι κτίσμα, μ σύ, πο καμες τν λιον, πόσον εσαι λαμπρότερος!

  Ἄχ, Θεέ μου, ξίωσέ με ν σ πολαύσω. Ατ εναι τ χρέος μας, δελφοί μου. Κα δν μς δωκεν Θες τ μμάτιά μας ν βλέπωμεν ο γυνακες νδρας κα ο νδρες γυναίκας κα ν βλέπωμεν το δελφο μας τ πράγμα ν τ κλέπτωμεν κα ν φονεύωμεν τος δελφούς μας, ν παίζωμεν τ χαρτιά, τ παιγνίδια το διαβόλου, κα ν ζομε μ αματα κα δικίες τν δελφν μας.


Μς χάρισεν Θες τ ποδάρια μας. χομεν χρέος ν πηγαίνωμεν ες τν κκλησίαν, ν στεκώμεθα μ ελάβειαν κα ν περιπατμεν ες τν καλν δρόμον. Κα δν μς δωκεν Θες τ ποδάρια μας ν περιπατμεν ες τ βουν σν τος σκύλους, σν τ θηρία, ν πέρνωμεν τ σεγγούνι τους, ν τος ψένωμεν κα ν παίρνωμεν τ πράγματά τους.

Μς χάρισεν Θες πλοτον. χομεν χρέος ν τρώγωμεν κα ν πίνωμεν τ ρκετόν μας, τ ρουχαλάκια μας τ ρκετά, κα τ πίλοιπα ν τ ξοδιάζωμεν ες τος πτωχος δι τν ψυχήν μας. Κα δν μς δωκεν Θες τν πλοτον δι ν πολυτρώγωμεν κα ν κάμωμεν πολύτιμα φορέματα κα παλάτια ψηλά, ν χορεύουν τ ποντίκια αριον, κα ο πτωχο ν ποθάνουν π τν πεναν. Ατ εναι τ χρέος μας, δελφοί μου· τσι τ ξεύρετε. π τν σήμερον κα στερα τσι ν κάμνετε, ν θέλετε ν σωθτε.



Θέλεις ν καταλάβης, δελφέ μου, τ χρέος πο χεις ες τν Θεόν; σύ, δελφέ μου, χεις μίαν γυναίκα. Εσαι εχαριστημένος ν τν φιλήση λλος σ να μήνα; χι. Σ να χρόνο; χι. Σ δέκα χρόνους; χι. Σ πενήντα χρόνους; χι. Σ κατ χρόνους; χι. Ν πορνεύσ λλος μ τν γυνακα σου δν τ εχαριστεσαι, ν γγίζη τ δάκτυλό του λλος πάνου της μήτε ατ δν θέλεις. Τόσην μερίδα σ θέλει Θες ν μ χης κα σ μ τν διάβολον, σην μερίδα δν θέλεις κα σ ν χη λλος μ τν γυνακα σου. Δν μς καμεν Θες δι τν διάβολον κα δι τν κόλασιν, λλ δι το λόγου του κα δι τν παράδεισον. Ατ εναι τ χρέος μας χριστιανοί μου.





 
κ τς ερς Μονς