Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά Προσευχή στην Παναγία: «Ὑπεράγαθε Δέσποινα Θεοτόκε..»


 περάγαθε Δέσποινα Θεοτόκε,


πάκουσον τς οκτρς μου δεήσεως κα μ καταισχύνης με πό τς προσδοκίας μου,  μετά Θεόν λπίς πάντων τν περάτων τς γς. Τν βρασμόν τς σαρκός μου κατάσβεσον. Τν ν τ ψυχ μου γριότατον κλύδωνα κατεύνασον. Τν πικρόν θυμόν καταπράϋνον. Τν τύφον κα τν λαζονείαν τς ματαίας οήσεως κ το νοός μου φάνισον. Τς νυκτερινάς φαντασίας τν πονηρν πνευμάτων κα τς μεθημερινάς τν καθάρτων ννοιν προσβολάς κ τς καρδίας μου μείωσον. Παίδευσόν με τν γλσσαν λαλεν τ συμφέροντα. Δίδαξον τος φθαλμούς μου βλέπειν ρθς τς ρετς τν εθύτητα. Τος πόδας μου τρέχειν νυποσκελίστως ποίησον τν μακαρίαν δόν τν το Θεο ντολν. Τς χείρας μου γιασθναι παρασκεύασον, να ξίως αρω ατάς πρς τν ψιστον. Κάθαρόν μου τ στόμα, να μετά παρρησίας πικαλεται Πατέρα Τν φοβερόν Θεόν κα πανάγιον. νοιξόν μου τ τα, να κούω ασθητς κα νοητς τ πέρ μέλι κα κηρίον γλυκύτερα τν γίων Γραφν λόγια, κα βι κατ’ ατά πό σο κραταιούμενος. Διά γάρ σο, πανύμνητε καὶ ὑπεράγαθε Δέσποινα, περισώζεται πσα βροτεία φύσις ανοσα κα ελογοσα Πατέρα, Υόν κα γιον Πνεμα, τν παναγίαν Τριάδα κα μοούσιον, πάντοτε, νν καί εί κα ες τος αἰῶνας τν αώνων. 

μήν.





Η Υπεραγία Θεοτόκος καθοδηγεί τα βήματα όλων των πιστών που την επικαλούνται. Ως Οδηγήτρια «ξ ς θεία χάρις προέρχεται ς μάννα, τάς τν πιστν καρδίας, εί κτρέφουσα»  (=χαριτώνει και τρέφει τις καρδιές των πιστών με το ουράνιο μάννα).

Είναι η Μητέρα του Ενανθρωπήσαντος Ιησού, που προσφέρει στον πληγωμένο από την αμαρτία άνθρωπο τα δώρα της ελπίδας, της λύτρωσης και της σωτηρίας. Είναι η αληθινή και φιλόστοργος Μητέρα όλων των ανθρώπων, που ακούει την κραυγή των μετανοημένων και πονεμένων ψυχών, αγκαλιάζει, παραμυθεί και διδάσκει τον τρόπο και τον δρόμο επιστροφής προς τον Υιόν της και Θεό μας.

Η Αειπάρθενος Μαρία είναι η μία και αληθινή ζωή, που μας διδάσκει την ταπείνωση, την πραότητα, την αγάπη, την  υπακοή, την υπομονή, τη σιωπή, την ειρήνη· που μας δείχνει την αληθινή πορεία και προσεύχεται για μας και για την ειρήνη του κόσμου. 

 Σεβόμαστε, τιμούμε και αγαπάμε την Κεχαριτωμένη Παναγία μας, γιατί είναι η πηγή της σωτηρίας μας, μετουσιώνει τις ελπίδες και τους πόθους της ανθρώπινης ψυχής και λειτουργεί ως μεσολαβητής και πρεσβευτής των δεήσεων και παρακλήσεών μας.

Στις πρεσβείες Της στηρίζεται όλη η προσευχόμενη Εκκλησία και της παραδίδει κάθε αίτημά της.





«περαγία Θεοτόκε σσον μς».  
Κοντκιον. α’ χορς. χος β’.

Προστασα τν Χριστιανν κατασχυντε, μεσιτεα πρς τν Ποιητν μετθετε, Μ παρδς μαρτωλν δεσεων φωνς, λλ πρφθασον, ς γαθ, ες τν βοθειαν μν, τν πιστς κραυγαζντων σοι. Τχυνον ες πρεσβεαν, κα σπεσον ες κεσαν, προστατεουσα ε, Θεοτκε, τν τιμντων σε.



κ τς ερς Μονς